Marka Amica znana z nieoczywistych kampanii i form promocji, została partnerem akcji „Zaprojektowane po ludzku”, współtworzoną z wydawnictwem AGORA. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek AGD w Polsce będzie promować  i nagradzać tych, którzy wniosą do projektu sprzętu czy produktu motyw człowieka i jego potrzeb.

Konkurs kierowany jest do firm projektujących i produkujących wszystko, co tworzy dom – mowa więc nie tylko o sprzętach, ale i o meblach, usługach czy praktycznych przedmiotach, które towarzyszą nam w codziennym życiu. Kryteria oceny nie skupiają się jedynie na trendach społecznych czy technologicznych, ale przede wszystkim na rozwiązywaniu konkretnych problemów czy zaspokojeniu nowoodkrytych potrzeb użytkowników.

– Amica z radością zaangażowała się w tę akcję. Naszym podstawowym założeniem jest projektowanie skoncentrowane na człowieku. Jesteśmy producentem, który oferuje przemyślane, życiowe rozwiązania, które wspierają ludzi w wykonywaniu codziennych czynności domowych. O tym, że taka strategia się sprawdza, świadczy nasza ponad 70-letnia obecność na rodzimym rynku oraz wieloletnia ekspansja na rynki zagraniczne. Podchodzimy do naszych klientów w sposób mocno zindywidualizowany, taki w którym uwzględniamy ich potrzeby. Dlatego zależy nam na wspieraniu tych, którzy podzielają ten sposób myślenia i projektują usługi czy sprzęty, które są odpowiedzią na realne, ludzkie potrzeby. Do tego są nie tylko trwałe i estetyczne, ale przede wszystkim użyteczne, czyli po prostu zaprojektowane po ludzku – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica.

Szczegóły akcji i termin przyjmowania zgłoszeń

Zgłoszenia do konkursu „Zaprojektowane po ludzki” przyjmowane są od 13 października, zaś wyniki ogłoszone zostaną w marcu 2019 r. Gala finałowa i wręczenie znaku „Zaprojektowane po ludzku” odbędą się 30 marca w Centrum Premier Agora.

Marka Amica informuje, że nagrodą w plebiscycie będzie specjalny znak jakości „Zaprojektowane po ludzku”. Znak przyznany zostanie tym projektantom, którzy uwzględnią nieszablonowe spojrzenie na produkt, uwzględniający np. to, kto jest odbiorcą, jakie są jego potrzeby, jak je zaspokoić oraz jak uczynić sprzęt lub usługę najbardziej użytecznymi. Kapituła konkursu składać się będzie z 10 ekspertów z różnych dziedzin, wśród nich Joanna Krzywda, szefowa zespołu menadżerów produktu w Grupie Amica.

Amica bliżej konsumentów, także w kanale meblowym

Marka Amica, która jest liderem w sprzedaży sprzętu wolnostojącego coraz aktywniej wchodzi do kanału studyjnego, gdzie obok mebli zobaczyć można przepiękne ekspozycje sprzętów do zabudowy. Po światowej i polskiej premierze linii X-type przyszedł czas na pokazanie kompetencji także w tym obszarze. A przecież Amica w kwestii wzornictwa połączonego z uwzględnieniem rzeczywistych potrzeb użytkowników ma wiele do powiedzenia. Firma bowiem wykonała niedawno badanie etnograficzne i analizy rynkowe, które nie tylko potwierdziły, które z funkcjonalności sprzętu są najchętniej używane, które z nich są zaś zwyczajnym, mało używanym „gadżetem”. Tak pogłębione badanie jakościowe oparte na testowaniu produktów przez Polaków, pomogły marce poznać klientów, po to, aby projektować dla nich sprzęt jak najbardziej dopasowany.

Znamy oczekiwania konsumentów wobec sprzętu AGD, a wnioski z tego, jak zmieniają się ich potrzeby, przekuwamy w innowacje. Uznaliśmy, że nadszedł moment na kolejny duży krok w rozwoju naszej oferty. Chcemy, żeby nasze nowe produkty były idealną odpowiedzią na potrzeby dzisiejszych klientów. Ich świadomość, gusta i zdefiniowane potrzeby są dużym wyzwaniem dla projektantów i producentów sprzętu. Za nami długie miesiące obserwacji, zbierania materiałów, analiz i wyciągania wniosków. Czas doskonalenia pomysłów, modernizacji, poszukiwań nowych rozwiązań i wdrażania nowoczesnych technologii. Wszystko z myślą o tym, by każdego dnia i na każdym kroku skutecznie ułatwiać życie konsumentom – mówi Piotr Skubel, prezes spółki Amica Handel i Marketing i wiceprezes Grupy Amica.

Jak informuje producent na swojej stronie internetowej, w 2019 r. będzie on kontynuować autorski cykl pogłębionych badań etnograficznych, w ramach których użytkownicy oceniają poszczególne funkcjonalności sprzętu marki Amica. Wnioski z takich badań są nieocenione i służą nam do dalszego rozwoju naszych produktów w kierunku jeszcze większej użyteczności i intuicyjności obsługi. Właśnie traw rekrutacja do nowych grup badawczych, w których Polacy użytkują (od 1 do 4 miesięcy) użytkują sprzęt i oceniają pod niemal każdym kątem – na bieżąco dzieląc się swoimi doświadczeniami. Po zakończeniu badań sprzęt przechodzi na własność „konsultantów” marki Amica.

Zobacz, jak prezentowała się seria X-type Amica podczas ostatnich targów Warsaw Home 2018

Projektowanie przez edukację

Projekt współtworzony z wydawnictwem Agora ma wymiar edukacyjny. Na potrzeby promocji konkursu stworzono cykl materiałów – zarówno artykułów, jaki wywiadów w mediach Agory (głownie w serwisie wyborcza.pl). Amica dzieli się w nich swoją wiedzą nt. projektowania, a także przedstawia najważniejsze informacje zaczerpnięte z wieloletniego doświadczenia na rynku sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego. Oprócz publikacji, Amica zorganizuje warsztaty w 6 największych polskich miastach: Łodzi, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach. Podczas tychże spotkań wykorzystywana będzie metoda projektowania design. Za realizację warsztatów odpowiedzialna jest agencja Klientocentryczni.pl.

Więcej o konkursie „Zaprojektowane pudzku”: http://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/0,166371.html