Domowa siłownia działa. Rośnie sprzedaż sprzętu sportowego. Styczeń sprzyja realizacji postanowień noworocznych i rozpoczynaniu nowych aktywności. Co roku niemal ¾ Polaków stawia sobie nowe cele na nadchodzące miesiące. Do najczęstszych postanowień należy chęć zadbania o zdrowie i kondycję fizyczną. W obliczu ograniczonego dostępu do siłowni i sklepów sportowych, wyraźny przyrost zamówień sprzętu do domowej siłowni notują platformy internetowe.

Największą dynamikę wzrostu na wykazuje segment akcesoriów treningowych – aż +400% rok do roku. Na pierwszym miejscu TOPu sprzedaży znajdują się rollery do masażu. Tuż za nimi najchętniej kupowane są ekspandery i gumy, hula-hop, hantle i obciążenia oraz maty do ćwiczeń. Wzmacniamy się także od środka – witaminy wspierające odporność organizmu wyprzedzają popularnością suplementy diety.

Domowa siłownia działa. Rośnie sprzedaż sprzętu sportowego - kobieta siedzi na podłodze i ćwiczy przed otwartym laptopem.
Domowa siłownia działa. Rośnie sprzedaż sprzętu sportowego

Sport to zdrowie

Jak wskazują liczne badania, nawet 20 minut aktywności sportowej dziennie wzmacnia siły organizmu i pozwala dotlenić mózg. Na podjęcie aktywnego wyzwania lub intensyfikację dotychczasowych treningów wraz z nadejściem nowego roku zdecydowało się coraz więcej Polaków. Świadczy o tym zwiększony popyt na produkty do uprawiania sportu i urządzania domowych siłowni. Różnorodny asortyment – od niewielkich hantli, przez odzież i elektronikę sportową, po pełnowymiarowe bieżnie i rowery stacjonarne, coraz chętniej kupowany jest w internecie, w tym na platformach typu marketplace. Na jednej z największych w Polsce, Empik.com, kategoria ta odpowiada już za 11% całościowego obrotu sklepu internetowego. Asortyment ok. 84 tys. unikalnych produktów oferuje tu ok. 400 sprzedawców, a w ostatnim czasie do grona firm partnerskich dołączył Intersport.

Coraz lepiej wyposażona domowa siłownia

Choć Polacy ruszyli na zakupy sportowe już w trakcie pierwszego lockdownu w marcu ub.r. Trend ten powtórnie widoczny był jesienią i szczególnie mocno kontynuowany jest teraz, wraz z nadejściem nowego roku. Obecnie na znaczeniu jeszcze mocniej zyskały różnorodne akcesoria sportowe. Tymczasem praca zdalna i dominacja siedzącego trybu życia sprawiły, że największym zainteresowaniem klientów cieszą się rollery do masażu. Za nimi plasują się popularne wśród dorosłych i dzieci hula-hoop. Prawie 9x większe zainteresowanie niż rok temu). Ponadto hantle i obciążenia (8x), maty do ćwiczeń (4,5x), stepy (ponad 4x), uchwyty do pompek (3,5x) czy wałki treningowe (ponad 3x).

Wydawać by się mogło, że w urządzaniu domowej siłowni największym ograniczeniem może być  znalezienie wystarczającej przestrzeni. Jednak klienci równie chętnie sięgają po większe i cięższe urządzenia. Sprzedaż sprzętu fitness wzrosła w ostatnim czasie ponad trzykrotnie. Ponadto sprzętu siłowego – ponad dwukrotnie. Obok zaaranżowania przestrzeni równie ważne pozostaje uzupełnienie szafy o stroje sportowe. Obuwie i odzież treningowa również notują wysoką dynamikę sprzedaży. 

Wzmocnienie od wewnątrz

W ostatnich latach przede wszystkim rozwinął się rynek suplementów sportowych, mających wspierać efekty wysiłku fizycznego “od środka”. W dobie pandemii ich popularność wyraźnie ustępuje miejsca produktom witaminowym, zawierającym substancje mogące wpływać na wzmocnienie odporności. Dynamika wzrostu sprzedaży w tej kategorii na Empik.com wynosi ok. 60% rok do roku.

Źródło: Empik