Home Biznes Polski wehikuł inwestycyjny przejmuje spółki HR amerykańskiego giganta

Polski wehikuł inwestycyjny przejmuje spółki HR amerykańskiego giganta

Polski wehikuł inwestycyjny Devonshire Investment Group (DIG) nabył niemiecką oraz polską filię spółki Devonshire od międzynarodowej firmy RR Donnelley, a także lokalne firmy rekrutacyjne VLOG oraz CERN. Prezesem zarządu nowej marki na rynku HR został Michał Młynarczyk, dotychczasowy dyrektor zarządzający Europy Środkowej i Wschodniej agencji rekrutacyjnej HAYS.

Umowa ma zostać wprowadzona w życie pod koniec miesiąca po dopełnieniu wszystkich warunków. Ich szczegóły nie zostały podane do wiadomości publicznej. Marka Devonshire, która pojawiła się w Europie Środkowej i Wschodniej w 2001 roku pozostanie bez zmian w okresie przejściowym podczas którego podejmie współpracę z VLOG – polską firmą usługową z branży IT oraz CERN – agencją rekrutacyjną zatrudniającą inżynierów. Po scaleniu spółki będą zatrudniać w sumie 70 konsultantów, współpracować z ponad 300 zleceniodawcami z branży IT oraz inżynieryjnej i dysponować czterema biurami w Polsce, a także dwoma na terenie Niemiec.

DIG zrealizował inwestycję dzięki OPOKA Ventures, zespołowi specjalistów odpowiedzialnych za realizację projektów private equity w funduszach zarządzanych przez OPOKA TFI , grupie AdNext zrzeszającej agencje usług marketingu interaktywnego oraz Michałowi Młynarczykowi, byłemu Dyrektorowi Zarządzającemu firmy HAYS na terenie Europy Środkowej i Wschodniej.

– Strategia firmy zakłada dynamiczny, organiczny wzrost na polskim i innych europejskich rynkach, jak również plany nabywcze w regionie. -Naszym celem jest obsługa klienta oferująca pełny zakres usług wspierających zatrudnianie specjalistów oraz menedżerów we wszystkich głównych rejonach geograficznych Europy – wyjaśnia prezes zarządu Michał Młynarczyk. – Ekspansja zagraniczna jest nie tylko kluczowa dla naszej firmy, ze względu na różne źródła przychodów i uniezależnienia się od zmian koniunkturalnych w jednym tylko kraju, ale jestem przekonany, że będzie miała również wpływ na umocnienie polskiej marki zagranicą.

Michał, który dołączył do HAYS  w 2003 roku i rozszerzył działalność firmy na terenach Polski, Czech, Rumunii oraz Węgier czyniąc z niej liderem rynku w Europy Środkowej i Wschodniej z przychodem sięgającym 40 mln € w dziale zatrudnienia pracowników umysłowych z pełną odpowiedzialnością prowadzi nową spółkę jako prezes zarządu.

– Naszym celem jest pełna digitalizacja procesów rekrutacyjnych tak, aby jeszcze skuteczniej zachęcić potencjalnych kandydatów do pracy na rzecz naszych klientów. Pomóc w tym ma współpraca z AdNext, innowacyjną firmą specjalizującą się w marketingu interaktywnym, która przy zastosowaniu grywalizacji oraz modeli marketingu efektywnościowego i marketingu treści – powiedział prezes zarządu firmy Michał Młynarczyk.

 

Devonshire