Rekordowe wyniki Volvo Cars. Rośnie popytu na samochody marki we wszystkich regionach. Gigant motoryzacyjny ogłosił najlepsze wyniki półroczne pod względem sprzedaży i zysku operacyjnego w 94-letniej historii działalności.

  • Przychód w wysokości 141 131 (111 759) mln SEK, +26,3%
  • Wzrost dochodu operacyjnego do 13 238 mln SEK (-989)
  •  Wynik finansowy przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT) na poziomie 9,4% (-0,9%)
  • Podstawowy wskaźnik zysku na akcję w wysokości 163,63 SEK (-35,99)
  • Sprzedaż detaliczna wzrosła o 41,0%, co przekłada się na około 775 000 samochodów sprzedanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy
  • Udział elektrycznie zasilanej linii Volvo Recharge w całkowitej sprzedaży wyniósł 25%
Rekordowe wyniki Volvo Cars - mężczyzna stoi na tle samochodu.
Rekordowe wyniki Volvo Cars – mężczyzna stoi na tle samochodu.

Wzrost sprzedaży o 41%

Raport finansowy za ostatnie pół roku wykazał, że firma osiągnęła przychód w wysokości 141 mld SEK. Co stanowi wzrost o 26%. U podstawy tak znaczącego wzrostu leży ogromny popyt i sukces zróżnicowanej oferty spółki. Ponadto dochód operacyjny w pierwszych sześciu miesiącach 2021 r. wyniósł 13 mld SEK, co oznacza marżę operacyjną na poziomie 9,4%.

Sprzedaż wzrosła o 41% w porównaniu z okresem dotkniętym pandemią w 2020 r. Jednak firma odnotowała również znaczący 12-procentowy wzrost w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2019 r. Co stanowi bardziej adekwatne porównanie, ponieważ dotyczy okresu niedotkniętego pandemią. Roczny wolumen sprzedaży kroczącej wynosi około 775 000 samochodów, czyli niewiele mniej niż docelowy poziom 800 000 pojazdów ustalony 10 lat temu.

Marka dąży do pojazdów w pełni elektrycznych

Przede wszystkim o atrakcyjności samochodów elektrycznych marki Volvo świadczył w pierwszej połowie roku popyt na modele z linii Recharge. Sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in znacznie wzrosła i stanowi obecnie 25% globalnego wolumenu. Jest to najwyższy udział pojazdów elektrycznych w stosunku do całkowitej sprzedaży wśród tradycyjnych producentów samochodów.

W ramach dążenia do pełnej elektryfikacji marka wprowadziła na rynek drugi w pełni elektryczny model – Volvo C40 Recharge. Równocześnie wzmocniła strategię sprzedaży internetowej, aby sprostać zmieniającym się zachowaniom konsumentów. Od teraz wszystkie w pełni elektryczne modele będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem strony volvocars.com. Klienci będą mogli składać zamówienia na nie w preferowanym przez siebie miejscu: w domu, w salonie Volvo lub z pomocą sprzedawcy. 

Źródło: Volvo