Najcenniejszy samochód świata: ikona Mercedes-Benz sprzedana za rekordową kwotę 135 mln euro. Jest to rekord wszech czasów. Jeden z dwóch niezwykle rzadkich, oryginalnych egzemplarzy modelu 300 SLR Uhlenhaut Coupé z kolekcji Mercedes-Benz Classic trafił w ręce prywatnego kolekcjonera za 135 milionów euro. Czyni go to najcenniejszym samochodem w historii. Pozyskane środki posłużą do napędzania zmian. Dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na utworzenie ogólnoświatowego „Funduszu Mercedes-Benz”. Zapewni on młodym ludziom stypendia edukacyjne i badawcze w dziedzinach nauki o środowisku oraz dekarbonizacji.

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 r. został sprzedany na aukcji prywatnemu kolekcjonerowi za rekordową sumę 135 milionów euro. To motoryzacyjna ikona i absolutna rzadkość – jeden z zaledwie dwóch zbudowanych w tamtym czasie prototypów. Model nazwany na cześć swojego twórcy i głównego inżyniera, Rudolfa Uhlenhauta, w oczach ekspertów i entuzjastów motoryzacji na całym świecie uchodzi za jeden z najlepszych przykładów samochodowej inżynierii oraz designu.

Najcenniejszy samochód świata: ikona Mercedes-Benz sprzedana za rekordową kwotę 135 mln euro - samochód  z drzwiami otwieranymi do góry.
Najcenniejszy samochód świata: ikona Mercedes-Benz sprzedana za rekordową kwotę 135 mln euro

W słusznej sprawie

300 SLR Uhlenhaut Coupé to kamień milowy w rozwoju samochodów sportowych i kluczowy bohater historii, która ukształtowała markę. Decyzja o sprzedaży jednego z tych dwóch wyjątkowych sportowych aut została podjęta z bardzo rozsądnym uzasadnieniem – dla dobra sprawy. Dochód z aukcji sfinansuje globalny program stypendialny. Dzięki Funduszowi Mercedes-Benz marka chce zachęcić nowe pokolenie do podążania innowacyjnymi śladami Rudolfa Uhlenhauta. Innymi słowy opracowywania niesamowitych nowych technologii – szczególnie takich, które wspierają kluczowy cel, jakim jest dekarbonizacja i ochrona zasobów.

Ponadto dochody ze sprzedaży 300 SLR Uhlenhaut Coupé dają marce niepowtarzalną okazję do wzmocnienia zaangażowania we flagowy, długofalowy projekt. Jest to globalny program stypendialny nazwany Funduszem Mercedes-Benz. Jego misją będzie wspieranie młodych ludzi w nauce, zaangażowaniu i działaniach na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości. Dostęp do edukacji w tych obszarach będzie miał kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o sprostanie wielkim wyzwaniom naszych czasów. Ponadto także przyczyni się do większej stabilności, dobrobytu oraz spójności społecznej.

Kapitał zalążkowy na programy stypendialne

Dochód z aukcji 300 SLR Uhlenhaut Coupé posłuży jako kapitał zalążkowy dla nowej globalnej inicjatywy Mercedes-Benz. Co więcej, w nadchodzących latach producent zobowiązuje się do przeznaczenia na nią dodatkowych środków. Fundusz Mercedes-Benz dzieli się na dwie podkategorie. Pierwsza: stypendia uniwersyteckie – z myślą o edukacji i zachęcaniu studentów do realizacji/prowadzenia badań nad projektami z dziedziny nauki o środowisku. Druga: stypendia szkolne – skupiające się na uczniach realizujących lokalne projekty środowiskowe w ich społecznościach. Pieniądze z programu trafią do osób, które nie mają własnych środków finansowych na swoje projekty i rozwijanie ścieżki kariery. Program wykroczy poza wsparcie finansowe młodych ludzi i będzie zawierał elementy pozalekcyjne, takie jak mentoring Mercedes-Benz, otwierający nowe perspektywy kariery.

Historia i aukcja Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé

Sprzedaż 300 SLR Uhlenhaut Coupé odbyła się 5 maja na aukcji zorganizowanej w Muzeum Mercedes-Benz we współpracy z renomowanym domem aukcyjnym RM Sotheby’s. Do udziału zaproszono wybranych klientów Mercedes-Benz oraz międzynarodowych kolekcjonerów samochodów i sztuki, którzy podzielają korporacyjne wartości Mercedes-Benz. Sprzedany na aukcji 300 SLR Uhlenhaut Coupé należał do niepublicznej kolekcji pojazdów Mercedes-Benz Classic, obejmującej ponad 1100 samochodów zbudowanych od czasu wynalezienia samochodu w 1886 r. aż do dnia dzisiejszego.

Szczególne okoliczności stojące za jego stworzeniem, unikalny design i innowacyjna technika zapewniły 300 SLR Uhlenhaut Coupé niezwykły poziom mistyki. Konstrukcja modelu wyznaczyła standardy stawiające go pośród najważniejszych motoryzacyjnych ikon na świecie. Nie tylko ze względu na charakterystyczne drzwi typu „Gullwing”. Ponadto do tego dochodzą znakomite osiągi, jakie zapewnia rasowa wyścigowa technika. To wszystko zagwarantowało 300 SLR Uhlenhaut Coupé uznaną pozycję w mitologii samochodów sportowych. Ponadto wyjątkowe miejsce w sercach fanów Mercedesa na całym świecie.

Źródło: Mercedes-Benz Polska