Mazda Motor Poland rozpoczyna sprzedaż Mazdy CX-30 wraz z publikacją cennika i danych technicznych swojego nowego kompaktowego SUV-a. Klienci mogą wybrać jedną z dwóch benzynowych wersji silnikowych: 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM lub rewolucyjną jednostkę 2.0 Skyactiv-X o mocy 180 KM, połączonych z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i z napędem na przód lub obie osie.

Mazda CX-30 to model nowej generacji, który zaprojektowany został w oparciu o ewolucję języka stylizacji KODO – Dusza Ruchu i wyznacza standard wyposażenia seryjnego, jakości wykończenia oraz komfortu akustycznego w klasie kompaktowych SUV-ów. Na liście elementów znajdujących się w każdej wersji wyposażenia znajdują się m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, nawigacja satelitarna, system Apple Car Play/Android Auto, adaptacyjny tempomat, aluminiowe felgi oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.

Ceny zaczynają się od 101 900 zł za wersję Kai z silnikiem 2.0 Skyactiv-G wyposażonym w system „miękkiej” hybrydy Mazda M Hybrid oraz układ dezaktywacji cylindrów. Jednostka osiąga moc 122 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 213 Nm przy 4000 obr./min. Według WLTP Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów zużywa średnio 6,2 l/100 km i emituje 141 g CO2/km. Przełamujący konwencje silnik Skyactiv-X, który łączy zalety diesla z jednostką benzynową, jest jeszcze oszczędniejszy – zużywa średnio zaledwie 5,9 l/100 km i emituje 133 g CO2/km. Może się przy tym poszczycić mocą 180 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 224 Nm przy 3000 obr./min. Cena Mazdy CX-30 z tym silnikiem zaczyna się od 120 900 zł w wersji Kanjo wzbogaconej m.in. o przednie czujniki parkowania, kamerę cofania, podgrzewane fotele i kierownicę, bezkluczykowy dostęp czy elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika.

– Skyactiv-X jest rozwiązaniem, które pozwala nam na znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin przy jednoczesnym zwiększeniu mocy i przyjemności z prowadzenia – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland. – Mazda CX-30 z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 8,5 s i rozpędza się do ponad 200 km/h, a jednocześnie jest najczystszym kompaktowym SUV-em na rynku w swojej kategorii pojemności i mocy. Mazda CX-30 wyposażona w silnik Skyactiv-X z jej bogatym wyposażeniem, wyróżniającą się jakością materiałów i wykonania, ma szansę stać się alternatywą dla kompaktowych SUV-ów z segmentu premium – dodaje Paździor.

Dealerzy w całej Polsce przyjmują już zamówienia na obie wersje silnikowe. Pierwsze samochody z silnikiem Skyactiv-G pojawią się w salonach we wrześniu, dostawy Mazdy CX-30 z jednostką Skyactiv-X zaplanowane są od listopada tego roku.