InPost buduje nową fabrykę Paczkomatów®. Lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie buduje nową fabrykę Paczkomatów® oraz rozwija centrum badawczo-rozwojowe. Fabryka powstanie w ramach nowo tworzonego parku City Logistics Kraków Airport. Zajmie łącznie 7230 m2 i będzie wyposażona w panele fotowoltaiczne. Planowane oddanie do użytkowania to czerwiec 2021 roku. W styczniu 2021 InPost z sukcesem zadebiutował na giełdzie EURONEXT Amsterdam.

Nowy zakład powstanie tuż przy węźle Balice II A4. Dzięki temu InPost zwiększy efektywność procesów produkcyjnych przy zagwarantowaniu dogodnej lokalizacji miejsca pracy dla załogi oraz zwiększy zatrudnienie. W City Logistics Kraków Airport – oprócz produkcji Paczkomatów®, włączając w to elektromontaż modułów z ekranami dotykowymi. Rozbudowane zostanie centrum badawczo-rozwojowe wraz z dwoma laboratoriami i showroomem. Będą tam prowadzone prace rozwojowe, a także testy nowych rozwiązań.

InPost buduje nową fabrykę Paczkomatów® - hala fabryczna
InPost buduje nową fabrykę Paczkomatów®

InPost stawia 100 maszyn tygodniowo

Rozbudowa infrastruktury to nie tylko nowe lokalizacje Paczkomatów® – sieć powiększa się w tym roku w niespotykanym tempie 100 maszyn tygodniowo. Zapotrzebowanie na nowe urządzenia zarówno w Polsce, jak i w Europie powoduje, że priorytetem jest umocnienie pozycji jako czołowego innowatora i producenta Paczkomatów® w Europie. Dzięki temu firma znacznie zwiększy możliwości wdrażania kolejnych urządzeń. Ponadto będzie mogła szybko wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania w maszynach. Ponadto także testować pomysły, których nikt jeszcze nie zastosował na rynku.

To już kolejna współpraca Panattoni i InPost – dotychczas operator logistyczny wynajął łącznie ok. 250 000 m2, z czego ponad 9 000 m2 w innym krakowskim parku dedykowanym logistyce miejskiej – City Logistics Kraków I.

Kalkulator śladu węglowego wskazuje, że gdyby tradycyjne dostawy kurierem do domu były zastąpione dostawą do Paczkomatu®, redukcja emisji CO2 sięgnęłaby nawet 75%. Dostarczenie paczki do maszyny InPost oznacza co najmniej 0,35 kg mniej emisji CO2 do atmosfery na każdą przesyłkę. Tym samym InPost jest najbardziej neutralnym dla środowiska dostawcą usług logistycznych.

Źródło: inpost.pl

Przeczytaj także: Podatek cukrowy wciąż budzi kontrowersje

Podatek cukrowy wciąż budzi kontrowersje. Podatek cukrowy mocno uderza po kieszeniach konsumentów i producentów. I choć rząd wprowadził go z myślą o zdrowiu Polaków to aż 66 proc. z nich uważa, że nie ma on nic wspólnego ze zdrowiem. 46 proc. osób przewiduje, że jest tylko łataniem dziury budżetowej. Takie wnioski płynął z raportu „Podatek cukrowy oczami konsumentów” przygotowanego przez agencję badawczo-analityczną Zymetria. Ponadto konsumenci wciąż czują się niedoinformowani o zasadach naliczania i odprowadzania podatku.

Podatek cukrowy w Polsce obowiązuje od 1 stycznia 2021 roku. Wszedł w życie na postawie Ustawy z dnia 14 lutego 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów. Jest to opłata od napojów z dodatkiem substancji o właściwościach słodzących oraz kofeiny lub tauryny w produkcie gotowym do spożycia. Podzielona jest na dwie części-stałą i zmienną. Pierwsza to opłata 50 gr za litr napoju z cukrem lub słodzikiem i 10 gr za litr napoju z tauryną czy kofeiną. Opłata zmienna to 5 groszy za każdy gram cukru powyżej zawartości 5 gram na 100 ml. Co ważne, jeżeli napój w składzie ma min 20 proc. owoców lub warzyw nie podlega podatkowi cukrowemu. Podobnie jest z napojami mlecznymi.