Piotr Wroński, wiceprezes zarządu Medcom, podkreśla, że firma, tak jak i przemysł w Polsce, jest gotowa na wprowadzenie elektromobilności. Największe wyzwania, związane z regulacjami i promocją nowej strategii wśród społeczeństwa, stoją przed rządem.
– Jeśli coś nie działa dzisiaj, to zapewne ktoś jest w stanie wymyślić, żeby działało w niedalekiej przyszłości – tak mówił Piotr Wroński, wiceprezes zarządu firmy Medcom, w czasie debaty zatytułowanej: „Czy energetyka, przemysł i nauka są gotowe na strategię elektromobilności?”, która odbyła się w Warszawie w ramach Okrągłego Stołu Energetycznego – konferencji zorganizowanej przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR i Ministerstwo Energii.

Wroński podkreślał, że Medcom od czterech lat przygotowuje się do wprowadzenia rozwiązań elektromobilnych jeśli chodzi o technologię. Wcześniejsze doświadczenia zgromadzone w branży kolejowej dają dobre rezultaty przy pracy nad autobusami. Współpraca z Solarisem już do końca tego roku zaowocuje produkcją stu pojazdów. Medcom dba również o zaplecze naukowe – w październiku ruszą zorganizowane wspólnie z Politechniką Warszawską dedykowane elektromobilności studia podyplomowe.

Wiceprezes Medcom wielokrotnie podczas debaty zwracał uwagę, że przemysł i nauka są w stanie odpowiedzieć na popyt w dziedzinie elektromobilności. Problemem nie są rozwiązania techniczne, tylko stworzenie korzystnego środowiska biznesowego. Dużą rolę odegrać powinien na tym polu rząd, poprzez pracę nad regulacjami, a także za pomocą odpowiedniej promocji elektromobilności wśród społeczeństwa (między innymi przez system zachęt finansowych). Jeśli uda się skoordynować prace administracji i biznesu, zagadnienia takie jak stworzenie odpowiedniej infrastruktury energetycznej, czy opracowanie bardziej pojemnych, lżejszych i tańszych ogniw paliwowych nie będą stanowiły problemu.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl