LG Electronics we współpracy z czołowymi ośrodkami akademickimi oraz startupami otwiera w Ameryce Północnej nowe laboratoria badań nad sztuczną inteligencją, dzięki czemu jest gotowe wytyczać nowe kierunki rozwoju.

W tym tygodniu firma LG uruchomiła nowe laboratorium badań nad sztuczną inteligen-cją w Kanadzie, które będzie dopełnieniem niedawno rozbudowanego laboratorium LG Silicon Valley AI Lab w Santa Clara w Kalifornii. Otwierając laboratoria w Ameryce Północnej firma LG wzmacnia swoją ogólnoświatową infrastrukturę badawczą dedy-kowaną sztucznej inteligencji, obejmującą ośrodki w Korei Południowej, Indiach i Rosji. Dzięki temu będzie skuteczniej realizować wizję sztucznej inteligencji jako siły napędowej i rozwoju przyszłości.

Na siedząco od lewej: Dr. Meric Gertler, rektor Uniwersytety w Toronto,  dr I.P. Park, prezes i dyrektor ds. technologii w firmie LG Electronics<br>Na stojąco od lewej: Mohammed Ansari, Vice Prezes, LG Silicon Valley Lab; Dr. Vivek Goel, prorektor Uniwersytetu w Toronto ds. badań i innowacji; Jim Wilson, Minister rozwoju ekonomicznego, rynku pracy i handlu Ontario; Dr. Peter Kim, Senior Vice President, obszar sztucznej inteligencji, LG Electronics i Dr. Derek Newton, Assistant Vice President, katedra innowacji, relacji z partnerami biznesowymi i przedsiębiorczości na Uniwersytecie w Toronto.

Na siedząco od lewej: Dr. Meric Gertler, rektor Uniwersytety w Toronto,  dr I.P. Park, prezes i dyrektor ds. technologii w firmie LG Electronics. Na stojąco od lewej: Mohammed Ansari, Vice Prezes, LG Silicon Valley Lab; Dr. Vivek Goel, prorektor Uniwersytetu w Toronto ds. badań i innowacji; Jim Wilson, Minister rozwoju ekonomicznego, rynku pracy i handlu Ontario; Dr. Peter Kim, Senior Vice President, obszar sztucznej inteligencji, LG Electronics i Dr. Derek Newton, Assistant Vice President, katedra innowacji, relacji z partnerami biznesowymi i przedsiębiorczości na Uniwersytecie w Toronto.

Ponadto LG nawiązała współpracę badawczą z Uniwersytetem w Toronto, cenionym na całym świecie za osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, zwłaszcza w obszarze metod uczenia się deep learning.

– Sztuczna inteligencja ostatecznie wpłynie na życie każdego z nas, powodując zmiany stylu życia, sposobów wykonywania pracy oraz spędzania wolnego czasu. Pierwsze zastosowania sztucznej inteligencji w urządzeniach podłączonych do Internetu torują drogę technologiom, które w przyszłości staną się fundamentem inteligentnych miast, domów, firm i urządzeń – zapewniających możliwości, o których nikt nawet nie marzył – DR I. P. PARK, PREZES I DYREKTOR DS. TECHNOLOGII W FIRMIE LG ELECTRONICS.

Dr I. P. Park stwierdził też, że laboratoria w Ameryce Północnej oraz współpraca badawcza z Uniwersytetem w Toronto odegrają kluczową rolę w rozwijaniu technologii, które pozwolą na zrealizowanie tej wizji przyszłości.
ThinQ_Turn-on-Jazz-hits.jpg
Dzięki umowie z uniwersytetem w Toronto, przewidującej 5-letnią współpracę i wielo-milionowy budżet, firma LG będzie poszerzać ekosystem sztucznej inteligencji realizu-jąc strategię Otwartego Partnerstwa, Otwartej Platformy i Otwartej Łączności. W no-wym laboratorium zostanie wykorzystane doświadczenie naukowców z Uniwersytetu w Toronto, którzy będą współpracować z zespołami badawczo-rozwojowymi LG z USA i Kanady. Aby dopełnić podjęte działania, firma LG zamierza nawiązać współpracę z północnoamerykańskimi startupami, a także inwestować w nie.

– Nasi naukowcy nieustannie prowadzą badania nad rozwojem sztucznej inteligencji, dlatego Uniwersytet w Toronto z niecierpliwością czeka na współpracę z innowacyjną, globalną firmą, taką jak LG. Obecność takich międzynarodowych graczy w naszych ekosystemach innowacji poszerza możliwości badaczy, studentów oraz startupów – PROFESOR MERIC GERTLER, REKTOR UNIWERSYTETU W TORONTO

LG AI.jpg
Zgadzając się z poglądami profesora Gertlera, dr Park dodał: „rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i wykorzystujące metody uczenia się deep learning zrewolucjonizują sposób naszej interakcji z otaczającym światem, ponieważ pozwolą nam na korzystanie z danych kontekstowych pochodzących np. z systemów biometrycznych, czy funkcji rozpoznawania emocji, gestów i oczywiście mowy.” Następnie dr Park omówił trzy fundamenty strategii LG w dziedzinie sztucznej inteligencji:
– Pierwszym z nich jest zdolność do ewoluowania z biegiem czasu, dzięki której im czę-ściej użytkownik korzysta z produktów, tym lepiej ich funkcje dostosowują się do specyficznych potrzeb. Drugim fundamentem jest możliwość integrowania sztucznej inteligencji z różnymi urządzeniami i systemami – tak, aby konsumenci mieli zapewniony niezmiennie wysoki komfort użytkowania wszystkich produktów z oferty LG, od sprzętu AGD i telewizorów po samochody podłączone do Internetu oraz smartfony. Trzeci fundament to otwartość ekosystemu. Nasza strategia polega na zapewnieniu klientom LG najwyższego komfortu korzystania ze sztucznej inteligencji dzięki uzupełniającym funkcjom opracowywanym przez partnerów – DR I. P. PARK, PREZES I DYREKTOR DS. TECHNOLOGII W FIRMIE LG ELECTRONICS
Źródło: mat. prasowy