Grupa Amica, oferująca sprzęt gospodarstwa domowego na ponad 60 rynkach na świecie, podpisała umowę licencyjną z Fagor S.Coop., na mocy której będzie sprzedawała duże AGD pod marką Fagor. Dobrze znanej w Hiszpanii marce pozwoli to powrócić na rynek z nowoczesnymi produktami najwyższej jakości, a dla Grupy Amica będzie to kolejny etap zwiększania sprzedaży w Europie.

Właścicielem marki pozostanie Fagor S.Coop. Marka Fagor będzie kolejną w rodzinie znanego producenta AGD, który korzystając ze swojego ogromnego doświadczenia, pomoże jej powrócić na rynki i utrzymać wysoką rozpoznawalność. Będzie to powrót z nowoczesnymi i przemyślanymi produktami, które są projektowane ze szczególnym uwzględnieniem użytecznych funkcji i ergonomii.

Bardzo dziękuję głównym negocjatorom umowy: Piotrowi Skublowi i Alinie Jankowskiej-Brzósce, za ich wkład, profesjonalizm i zaangażowanie. Hiszpania jest jednym z tych nielicznych rynków w Europie, na których do tej pory nie byliśmy obecni w sposób, który odpowiadałby naszym planom i ambicjom. Dzięki marce Fagor, która w Hiszpanii jest rozpoznawalna tak samo dobrze jak Amica w Polsce, ten stan rzeczy powinien się zmienić i w najbliższej przyszłości znacząco zwiększymy udziały na Półwyspie Iberyjskim. Bardzo się cieszę z sukcesu, jakim jest finalizacja umowy, która pozwala nam na realizację założeń związanych z ekspansją na rynkach Europy Zachodniej. Jestem przekonany, że ta umowa pozwoli z sukcesem reaktywować markę na tamtejszym rynku i przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy – powiedział Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.

W ostatnich latach firma zaakcentowała swoją innowacyjną pozycję wśród producentów AGD, wprowadzając do oferty takie rozwiązania jak BakingPro System™ – podnoszące jakość wypieków i komfort używania piekarnika. Zupełnie nowa konstrukcja komory piekarnika, zapewnia precyzyjną dystrybucję ciepła, stabilną temperaturę i szybki nagrzew. Pieczenie parowe (FullSteam i SoftSteam), pozwala zachować maksimum witamin i cennych mikroelementów w przygotowywanych potrawach. Nowe piekarniki posiadają jedną z największych komór na rynku (pojemność XXL), co przekłada się na możliwość zmieszczenia nawet bardzo dużych pieczeni czy ułożenia większej liczby ciasteczek i muffinów na powierzchni blachy.

Kolejną innowacją rozwijaną w produktach Grupy Amica jest funkcja automatycznego otwierania OpenUp!™, która ułatwia życie wszystkim użytkownikom piekarników. Dzięki temu przełomowemu udogodnieniu drzwi otwierają się automatycznie po delikatnym dotknięciu sensora – nawet łokciem. Rozwiązanie to znacząco podnosi komfort i bezpieczeństwo korzystania z piekarnika.

Wśród wielu użytecznych rozwiązań, które dostępne są w urządzeniach należących do marek znajdujących się w portfolio Grupy Amica, warto wymienić pojemniki Vit Control Plus w lodówkach (spowalniające starzenie produktów) czy ramię natryskowe WaterSpinner w zmywarkach (pozwalające na optymalne kierowanie strumienia wody w zmywarce i perfekcyjne mycie silnie zabrudzonych naczyń) oraz rozwiązania parowe w nowoczesnych pralkach i suszarkach serii SteamTouch.

Inwestowanie w lokalne marki w Europie jest filarem konsekwentnie realizowanej przez Grupę Amica strategii HIT2023. Amica przywiązuje bardzo dużą wagę do dywersyfikacji geograficznej i ma duże doświadczenie w rozwijaniu kolejnych brandów na nowych rynkach. W ostatnich latach Amica przejęła m. in. markę CDA w Wielkiej Brytanii.

O Grupie Amica:
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 60 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł prawie 700 mln EUR.