Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Samsung, co szósty mieszkaniec naszego kraju wymienia gotowanie wśród swoich głównych zainteresowań. Niemal wszyscy ankietowani (95%) uważają, że inteligentne urządzenia kuchenne i domowe mogą znacznie poprawić komfort codziennego użytkownika kuchni. Jak więc wygląda nasza kuchnia marzeń?

Wciąż najbardziej zaawansowaną technologicznie przestrzenią w naszych domach pozostaje salon. Użytkownicy w wieku 25-65 lat właśnie tam najczęściej korzystają z cyfrowych urządzeń – robią to siedem razy dziennie, podczas gdy w kuchni zaledwie cztery razy. Jednak Polacy są ciekawi nowych, cyfrowych rozwiązań, które mogliby zastosować w swoich kuchniach – to jeden z rezultatów przeprowadzonych badań. Jakie cyfrowe produkty przyczyniłyby się do poprawy komfortu naszego codziennego życia?

O jakich cyfrowych urządzeniach marzą Polacy?

Najciekawszym rozwiązaniem wydaje się być inteligentna kuchenka, która informowałaby sygnałem alarmowym o zakończeniu podgrzewania lub gotowania poprzez aplikację na smartfonie. Za użyteczne takie rozwiązanie uznało 73% ankietowanych. 6 na 10 badanych stwierdziło, że przydatna byłaby dla nich zmywarka, którą można by sterować za pomocą urządzenia mobilnego.

Badani wskazywali również na inne urządzenia codziennego użytku, które chętnie widzieliby w cyfrowym, innowacyjnym wydaniu we własnych domach. Tutaj najchętniej wskazywanym urządzeniem jest pralka. 63% Polaków stwierdziło, że sterowanie tym urządzeniem za pomocą smartfona poprawiłoby komfort ich codziennego życia. Takie urządzenie powinno móc wykrywać i diagnozować błędy oraz informować użytkownika o dostępnych rozwiązaniach problemów na smartfonie. Z kolei 53% stwierdziło, że inteligentny odkurzacz mógłby znacznie przyczynić się do poprawy komfortu codziennego użytkowania kuchni.

Z powyższych rezultatów badań można zatem wysnuć wniosek, że cenimy cyfrowe rozwiązania ze względu na ich praktyczność. Prawie 90% Polaków twierdzi, że urządzenia cyfrowe pozwalają wykonywać kilka czynności naraz i pozwalają na stały kontakt z bliskimi niezależnie od zadania, które wykonujemy. Z kolei tablety i smartfony przyczyniają się do wzrostu chęci do eksperymentowania w kuchni. 1/5 ankietowanych przyznaje się, że korzysta z tych urządzeń 2-3 razy w tygodniu w poszukiwaniu nowych, ciekawych przepisów kulinarnych.

Marzenia a realia

Jak wygląda sytuacja z faktyczną obecnością cyfrowych lub zapewniających dostęp do Internetu urządzeń w naszych kuchniach? Na zakup takiego sprzętu zdecydowała się już ¼ badanych, by, jak przyznają, poprawić swoje kulinarne umiejętności lub poszerzyć zakres wykorzystywanych przepisów. Najpopularniejszym cyfrowym urządzeniem w naszych kuchniach jest kuchenka (43%). Z badań wynika, że wśród najchętniej kupowanych cyfrowych urządzeń jest też lodówka (38%) i zamrażarka (13%).

Piekarnik czy pralka sterowana Wi-Fi to już rzeczywistość

Cyfrowe urządzenia kuchenne mogą sprawić, że nasze umiejętności kulinarne wzrosną, a znajomych i bliskich zaskoczymy nieoczywistymi daniami. Warto przyjrzeć się rozwiązaniom proponowanym przez firmę Samsung. Chef Collection to innowacyjna, zaawansowana technologicznie kolekcja urządzeń kuchennych przygotowanych we współpracy z najbardziej prominentnymi osobistościami ze świata kulinariów. W skład kolekcji wchodzi piekarnik NV73J9770RS, którym można sterować przez sieć Wi-Fi za pomocą urządzenia mobilnego, np. sprawdzić na jakim etapie jest pieczenie – dostosować czas i temperaturę, sprawdzić ile czasu pozostało do końca pieczenia lub dostać powiadomienie o zakończeniu nagrzewania wstępnego. Dzięki modułowi Wi-Fi można też aktualizować oprogramowanie i powiększać już istniejącą bazę przepisów najlepszych szefów kuchni.

Ciekawym, inteligentnym rozwiązaniem jest też pralka Crystal Blue z linii WW9000. Tryb Auto Optimal Wash umożliwia ustawienie wszystkich parametrów prania jednym dotknięciem ekranu, a opcja Smart Control pozwala zdalnie sterować urządzeniem i monitorować je za pomocą smartfona.

*Badanie przeprowadzono na stronie www.onepoll.com w październiku 2015 r. Łączna liczba ankietowanych — 1000 ankietowanych z Polski w wieku 25–65.

źródło: Samsung Polska