Polski producent AGD zbiera kolejne laury. Niedawno Amica SA otrzymała nagrodę w plebiscycie zorganizowanym przez PwC Polska i Puls Biznesu, w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”, a prezes – Jacek Rutkowski otrzymał nagrodę w plebiscycie „CEO Roku”. 

Ostatnie tygodnie przyniosły firmie ciekawe wyróżnienia. Wśród ostatnich choćby nagroda CEO Roku dla Prezesa Amica SA Jacka Rutkowskiego oraz wyróżnienie dla spółki w kategorii Utrzymanie Ruchu. Amica otrzymała je w ramach konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo Trade Media International oraz magazyny „Inżynieria i Utrzymanie Ruchu” i „Control Engineering Polska”. Wyniki plebiscytu ogłoszono 5 grudnia 2018 r. podczas uroczystej gali, która odbyła się w warszawskim hotelu Marriott. Była to już siódma edycja konkursu „Fabryka roku”. W 19 kategoriach nagrodzono w nim firmy i osoby wyjątkowo wyróżniające się we wprowadzeniu nowych rozwiązań i technologii w zakładach produkcyjnych w naszym kraju. W tegorocznej edycji zmagało się 90 fabryk. Do finału przeszły 23 zakłady produkcyjne.

W imieniu firmy, nagrodę odebrał dyrektor fabryki we Wronkach – Krzysztof Machaj.

 

Zobacz też:

Amica: rosną nie tylko przychody, ale też marże

Innym wyróżnieniem, które ostatnio trafiło „do rąk” firmy była nagroda w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”. Konkurs „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” prezentuje przedsiębiorstwa, które dzięki zagranicznym inwestycjom oraz działalności eksportowej przekształcają się w globalne firmy, doskonale radzące sobie na zagranicznych rynkach. Już po raz siódmy spółki z rodzimym kapitałem, które w ciągu ostatnich trzech lat dokonały inwestycji zagranicznej lub z sukcesem prowadzą działalność eksportową, mogły ubiegać się o tytuł Międzynarodowego Czempiona. Nagrody przyznano w pięciu kategoriach. Amica otrzymała tytuł najlepszego eksportera wśród dużych przedsiębiorstw. – Niezmiernie nam miło, że Kapituła konkursu, która składa się z tak doskonałych specjalistów jakimi się eksperci PwC oraz Pulsu Biznesu, dostrzegła sukces Grupy Amica na rynkach zagranicznych. W naszej strategii rozwoju eksport i dywersyfikacja rynków stanowią wyjątkowo ważny punkt bez którego Amica nie rozwijałaby się tak dynamicznie jak to ma miejsce dzisiaj. – Specyfika rynku AGD powoduje, że aby utrzymać pozycję liczącego się gracza, musimy być obecni we wszystkich kategoriach produktowych. Oferowane przez nas urządzenia są często projektowane tak, żeby uwzględnić bardzo specyficzne potrzeby klientów na poszczególnych rynkach – mówił Dariusz Kaszkowiak, dyrektor ds. biznesu międzynarodowego w Grupie Amica.

Produkowany przez spółkę sprzęt dostępny jest w 62 krajach świata. To przede wszystkim Europa, ale także takie egzotyczne państwa jak: Tajwan, Tajlandia, Australia czy Arabia Saudyjska. Doskonale zaprojektowane produkty, wsparte przemyślaną strategią sprzedaży, pozwalają Grupie Amica rozwijać sprzedaż nawet  na najbardziej wymagających rynkach, w tym także w Europie Zachodniej. Wysoka jakość, szeroka oferta produktów oraz rozbudowane portfolio marek rozpoznawalnych na różnych runkach sprawiają, że już ponad 70% sprzedaży, Amica realizuje na rynkach zagranicznych.

Przeczytaj również:

Branża AGD w dobrej kondycji – pomimo czynników ekonomicznych sprzedaż rośnie