Konfederacja Lewiatan, home.pl oraz Microsoft wyłonili 12 firm, które przejdą FIRMOWĄ (R)EWOLUCJĘ.
Przewagi cyfrowego podejścia do biznesu i mobilnego stylu pracy są niepodważalne. Jednocześnie statystyki dotyczące adopcji nowych technologii w polskich mikro- i małych przedsiębiorstwach pokazują, że nadal nieco ponad połowa z nich nie korzysta bądź w niewielkim stopniu korzysta z dostępnych technologii informatycznych. Wskazuje to na konieczność zmiany modelu ich działania. Wyzwanie to podjęli przedsiębiorcy, którzy zgłosili się do projektu FIRMOWE (R)EWOLUCJE udowadniając, że są gotowi na cyfrową transformację. Spośród zgłoszonych przedsiębiorstw, organizatorzy akcji wyselekcjonowali 12 firm, które przedstawiły najciekawsze pomysły na twórcze wykorzystanie technologii do ich rozwoju i podniesienia konkurencyjności.
Konkurs FIRMOWE (R)EWOLUCJE, którego Partnerami są Konfederacja Lewiatan oraz firmy home.pl i Microsoft miał za zadanie wyłonić przedsiębiorstwa, które dostrzegają wpływ rozwiązań informatycznych na poprawę produktywności, kreowanie nowych usług i rozwój biznesu oraz chcą podnieść swoją sprawność organizacyjną dzięki bardziej cyfrowemu i mobilnego stylowi pracy.
W kierunku dalszej produktywności
Przystępując do konkursu, uczestnicy mieli za zadanie wskazać na istotne z punktu widzenia charakteru ich działalności wyzwania biznesowe oraz uzasadnić, jak firmowa rewolucja i technologie mobilne mogą pomóc im usprawnić i rozwinąć swój biznes. Odpowiedzi na pytanie można było przesłać w formie wypowiedzi tekstowej, pliku graficznego, prezentacji multimedialnej oraz materiału wideo.
– Wykorzystanie nowoczesnych technologii w biznesie to skuteczna, ale i coraz częściej obowiązkowa droga do osiągnięcia przewagi rynkowej. Analogowy styl prowadzenia działalności ustępuje coraz częściej nie tylko oczekiwaniom rynku, ale także potrzebom pracowników. Przyzwyczajeni do korzystania z nowoczesnych technologii w życiu prywatnym, chcą oni także realizować zadania służbowe w efektywny i przyjazny sposób. Organizacje, które jako pierwsze wprowadzają innowacje do swojego firmowego DNA już na starcie wygrywają z konkurencją – przekonuje Przemysław Szuder, dyrektor działu Small & Medium Business Solutions and Partners z polskiego oddziału Microsoft.
W skład Kapituły konkursu weszli przedstawiciele Partnerów projektu – dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, Główna Ekonomistka Konfederacji Lewiatan, Marcin Kuśmierz, Prezes home.pl oraz Przemysław Szuder, dyrektor działu Small & Medium Business Solutions and Partners w Microsoft. Analizując prace konkursowe, Kapituła oceniała nie tylko ich wartość merytoryczną, na którą składały się ocena modelu biznesowego i prezentacja korzyści wynikających z wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu biznesu, ale również kreatywność w podejściu do wykorzystania nowych technologii na rzecz rozwoju. Na ocenę końcową wpływała również jakość wykonania samego zgłoszenia konkursowego.
Pierwszy krok do pozytywnych zmian w polskim biznesie.
Analiza zgłoszeń potwierdziła wyraźnie, że sektor mikro- i małych przedsiębiorstw charakteryzuje ogromna różnorodność. Wśród nagrodzonych firm znaleźli się reprezentanci usług HR, edukacyjnych, medycznych czy elektronicznych. W gronie zwycięzców znaleźli się także przedstawiciele sektora turystycznego i gastronomicznego. Pokazuje to wyraźnie jak zmienia się nie tylko postrzeganie współczesnego biznesu, ale także, a może i przede wszystkim, jak myślą i chcą działać innowacyjni przedsiębiorcy, bez względu na branżę którą reprezentują. Zwycięzcy udowadniają, że firmowa rewolucja może być udziałem tradycyjnych firm bez względu na branżę i segment rynku, w którym działają.
– FIRMOWE (R)EWOLUCJE pokazały, jak fantastyczne potrafią być polskie mikro- i małe firmy, szczególnie firmy utworzone przez młodych ludzi, bo w zgłoszeniach do projektu takich była większość. Myślą strategicznie, długookresowo. Szukają szans w nowych produktach, na nowych rynkach, a przede wszystkim w lepszym zarządzaniu swoim biznesem. I wiedzą co muszą w swoich biznesach w jaki sposób zmieniać, aby dać klientom lepsze produkty, a współpracownikom więcej swobody i odpowiedzialności. Rosną nam nowe, młode biznesy bez kompleksów, widzące świat wielkim i dostępnym dzięki nowym technologiom. Gdy w 2012 r. w badaniach mikro-, małych i średnich firm prowadzonych przez Konfederację Lewiatan pytaliśmy o znajomość pojęcia „chmury”, blisko 95 proc. nie wiedziało o co chodzi, a po wyjaśnieniu wyrażało obawy związane z jej wykorzystaniem. Dzisiaj wszystkie firmy, które zgłosiły się do projektu albo już z chmury korzystają, albo właśnie dzięki FIRMOWYM (R)EWUCJOM chcą z niej skorzystać. Rozumieją konieczność nie tylko posiadania własnej strony internetowej, ale aktywnego z niej korzystania, rozumieją konieczność sprawnego komunikowania się nie tylko z klientami, ale także wewnątrz firmy. Jeśli takich firm będzie coraz więcej, świat nam nie ucieknie, a to nas będzie musiał gonić – komentuje dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, Główna Ekonomistka Konfederacji Lewiatan.