Porsche będzie oferować usługi Google z obszarów nawigacji, mowy i ekosystemu aplikacji w przyszłych generacjach swoich modeli. Plany zakładają, że pierwsze takie auta trafią do produkcji w połowie bieżącej dekady. Integracja ekosystemu Google obejmie Mapy Google, Asystenta Google oraz szeroką gamę aplikacji dostępnych w sklepie Google Play. Klienci Porsche nadal będą mieli do dyspozycji znajomy interfejs użytkownika systemu Porsche Communication Management (PCM), włącznie z regularnymi aktualizacjami online, zapewniającymi aktualność systemu PCM.
„Za sprawą samochodów Porsche nasi klienci spełniają swoje marzenia. Oprócz ponadczasowego designu i wyjątkowych osiągów oczekują od nich także intuicyjnych doświadczeń w zakresie cyfrowych funkcji. Ten mieszany ekosystem wynika z integracji platform i aplikacji, które klienci znają ze swoich urządzeń końcowych” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Mamy otwarte podejście i opracowujemy innowacje we współpracy z wiodącymi partnerami technologicznymi”.
W przyszłości istotne dla klientów ekosystemy od różnych dostawców zostaną bezpośrednio zintegrowane z samochodem za pośrednictwem standardowych interfejsów i platform. W ten sposób PCM stanie się integralną częścią cyfrowego ekosystemu klientów Porsche na całym świecie. Włączenie oferty Google będzie stanowić dla Porsche kolejny krok na tej ścieżce. Partnerstwo Porsche i Google ma wymiar długoterminowy.
„Jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z Porsche w dążeniu do celu, jakim jest zapewnianie klientom innowacyjnych i przydatnych rozwiązań w ich samochodach” – powiedział Hiroshi Lockheimer, wiceprezes Google ds. platform i ekosystemów. „Oparty na Androidzie system informacyjno-rozrywkowy sprawi, że kierowcy będą mieli dostęp do najnowszych technologii oraz usług Google w połączeniu z najlepszym designem i walorami marki Porsche”.