To był wyjątkowy rok w modzie — sprzedawało się wszystko to co najdziwniejsze, nierzadko wręcz brzydkie. „Vogue” postanowił zapytać 5 platform sprzedażowych o marki, które w tym roku biły rekordy popularności.
Wirtualne koszyki wypełniały przede wszystkim projekty mistrza domu mody Gucci — Alessandro Michele. Nie zawiódł też Demna Gvasalia, który swoimi projektami toreb i oversizowymi marynarkami w kratę pobił wszelkie rekordy popularności w sieci, do tego stopnia, że sprawą zainteresowała się sama Ikea. Ten rok należał do Virgil Abloh i marki Off-White oraz mniejszych brandów: Attico, Halpern oraz Nanushki. Największym zaskoczeniem była nasza polska duma: Magda Butrym.
Gucci może nazwać rok 2017 najlepszym w swojej historii. Tyko w trzecim kwartale tego roku marka osiągnęła wynik +49% wzrostu przychodów. Dodatkowo Gucci zostało nazwane przez serwis analityczny L2 najlepszym brandem w sektorze fashion w świecie digitalu. Wszystkie platformy — Net-a-Porter, Farfetch, MatchesFashion.com i Sense — były jednogłośne, Gucci sprzedawał się najlepiej.
W Polsce marka Gucci cieszy się też popularnością i jest dostępna między innymi na zalando.pl.
Źródło: fashionbiznes.pl