Członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych wytypowali najlepsze samochody przeznaczone dla klientów flotowych w Polsce. Uroczyste ogłoszenie wyników Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS odbyło się w Ołtarzewie k. Warszawy. W segmencie C zwyciężył Volkswagen Golf.

Volkswagen Golf w walce o miano Auta Flotowego 2014 pokonał w swojej grupie 8 innych modeli. Golf cieszy się uznaniem nie tylko ekspertów z branży flotowej, ale także klientów indywidualnych, którzy obdarzyli go wielkim zaufaniem w całej Europie, na co jednoznacznie wskazują wyniki sprzedaży. Najbardziej prestiżowy tytuł, jaki może otrzymać samochód w Europie – Car of the Year przyznano w 2013 roku również Golfowi.

„Kupujący Volkswagena Golfa mają wybór pomiędzy różnymi rodzajami nadwozia: klasycznym hatchabakiem, kombi (Golf Variant), vanem (Golf Sportsvan) oraz cabrio, które można wyposażyć w różne silniki TSI i TDI o mocy od 85 do 300 KM. Większość z nich można połączyć z napędem na 4 koła lub skrzynią DSG. W teście flotowym oceniany był Golf Variant z silnikiem wysokoprężnym o mocy 105 KM. Klienci którzy zdecydowali się na Golfa, niezależnie od tego czy używają Golfa Varianta w firmie, Sportsvana jako auto rodzinne, czy też GTI lub R jako sportowy samochód, cenią Golfa przede wszystkim za zaawansowane technologie, które przekładają się na niewielkie zużycie paliwa oraz bezpieczeństwo. Nie bez znaczenia są także osiągi, niezawodność, komfort podróży oraz prestiż.” – skomentował Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen.

Profesjonalny Test Flotowy SKFS składał się z trzech etapów i trwał łącznie 10 miesięcy. Część teoretyczna rozpoczęła się w lutym. W tym roku, po raz pierwszy w historii projektu, auta do testu nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez partnera merytorycznego projektu – Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Zestawienie obejmowało po 15 najczęściej kupowanych samochodów przez klientów instytucjonalnych w Polsce w każdym z segmentów. W teście udział brały pojazdy w podobnej wersji wyposażenia. Kapituła PTF, którą tworzy 15 osób z szeregów SKFS, określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście.

Łącznie do drugiego etapu, części praktycznej testu, zakwalifikowało się 49 pojazdów w pięciu segmentach: A, B, C, D oraz małe auta dostawcze. Przez trzy dni ponad 90 managerów flot testujących pojazdy wypełniło ok. 600 arkuszy ocen samochodów na podstawie analiz i własnych doświadczeń z jazdy.

„Ocena fleet managerów jest tylko składową, przeliczaną na punkty w procedurze wyłaniania aut szytych na miarę polskich flot. Na wynik końcowy wpływa także koszt zakupu danego modelu, koszty serwisowania pojazdów, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Zestawienie wszystkich kryteriów oceny pojazdów, przeliczenie ich na punkty wg. wag określonych w regulaminie projektu jest najbardziej czasochłonnym i wymagającym niezwykłej precyzji etapem PTF SKFS 2014.” –  wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS.

Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych zostało utworzone w 2005 roku w celu kształtowania i wpływania na branżę flotową poprzez propagowanie wiedzy o zarządzaniu pojazdami. SKFS jest najważniejszym organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce.  Na dzień rejestracji SKFS w KRS członkowie stowarzyszenia zarządzali 8 000 pojazdów. W chwili obecnej liczba pojazdów pod szyldem SKFS sięga już 30 000. Początkowo w stowarzyszeniu zrzeszonych było 16 osób. Obecnie liczba ta wzrosła do prawie 140 osób.

źródło: Volkswagen Group Polska