Używane auto w firmie. Jak wybrać odpowiednie?

Mierząc się z zadaniem zakupu używanego auta do firmy warto znaleźć równowagę między emocjami a rozsądkiem. Samochód musi być dopasowany do potrzeb. Jeśli prowadzenie firmy wymaga częstych podróży to warto wybrać samochód, który zapewni komfort jazdy, małe spalanie i odpowiednią ładowność bagażnika. Jeśli natomiast w przypadku prowadzonej firmy znaczenie ma wizerunek, warto postawić na samochód, który będzie dobrze prezentował się na parkingu u potencjalnych klientów.

Odpowiedni dobór samochodu może w istotny sposób wpłynąć na komfort pracy, ale również realnie obniżyć koszty ponoszone w działalności. Ekonomiczny silnik to tylko jeden z elementów. Należy podliczyć również koszty serwisowania, ubezpieczenia, ale również zwrócić uwagę na utratę wartości auta wraz z wiekiem, czyli na szacunkowy koszt, za jaki będzie można później samochód odsprzedać – prognozuje Grzegorz Grodecki, Dyrektor Operacyjny Grupy Masterlease Grupy Masterlease, będącej operatorem platformy Master1.pl

Niemiec pod kocem trzymał. Gdzie znaleźć pewne auto?

Podczas przymiarek do zakupu używanego auta na firmowe potrzeby warto zastanowić się nad formą finansowania zakupu oraz dostawcą auta. Ciekawym rozwiązaniem w zakresie samochodów używanych jest zakup auta pokontraktowego, które pochodzi z polskich salonów. Auta te były nie tylko finansowane, ale również profesjonalnie serwisowane przez wyspecjalizowanego operatora – firmę leasingową, która dysponuje historią serwisowania auta, pełną wiedzą na temat ich stanu technicznego oraz przebiegu. 

Gotówka, leasing? Jak zapłacić? 

Dla wielu przedsiębiorców dogodną formą zakupu auta używanego będzie leasing. Ta forma finansowania niesie za sobą kilka korzyści. Jedną z najważniejszych jest prawo do odliczenia podatku. Biorąc samochód osobowy w leasing, przedsiębiorca może zakwalifikować do kosztów uzyskania przychodów część odsetkową dotyczącą rat leasingowych. Ma też prawo do wprowadzenia samochodu do ewidencji środków trwałych i amortyzowania go w czasie.

Po nowemu. Weź auto w abonamencie.

innowacyjnym produktem na rynku jest abonament aut używanych. Klient otrzymuje możliwość stałego używania samochodu w ramach limitów kilometrów ustalonych w umowie. Jest to forma finansowana zbliżona do leasingu, różni się okresem użytkowania pojazdu. W leasingu minimalnym okresem użytkowania są 24 miesiące. Natomiast w przypadku abonamentu umowa może zostać podpisana nawet tylko na rok.

Należy pamiętać, aby przed podpisaniem umowy określić szacowany roczny przebieg pojazdu. Z pomocą przychodzą tutaj bardzo obszerne i elastyczne limity przejechanych kilometrów – od 20 000 do 40 000 km rocznie. Nie sposób pominąć innych korzyści, jak możliwość obniżenia miesięcznych kosztów abonamentowych przez wpłatę, możliwości przekazania ubezpieczycielowi do koordynacji wszystkich spraw związanych z ewentualną szkodą, korzystania z serwisu, samochodu zastępczego czy wymiany opon.