• Zgodnie ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, do 2025 roku po polskich drogach ma jeździć milion pojazdów elektrycznych, a wartość rynku osiągnie prawie 2 mld pln rocznie. W Polsce 64% Polaków zadeklarowało, że za nowy samochód elektryczny byłoby w stanie zapłacić do 70 tysięcy złotych. 7,3%  rozważyłaby zakup pojazdu używanego.
  • Według  prognoz PWC do 2022 roku dwa na trzy samochody będą wyposażone w pakiet aplikacji online wspomagających podróż.  61% Polaków  wskazało, że chciałoby mieć samochód zintegrowany ze swoim smartfonem. Wśród najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej używanych aplikacji wśród polskich badanych znalazły się głównie funkcjonalności wspomagające w wyznaczaniu trasy podróży.
  • Kolejny trend to rezygnacja z kupna własnego pojazdu na rzecz alternatywnych rozwiązań – 54% z nas stwierdziło, że nie odeszłoby od posiadania własnego samochodu. 21% byłoby skłonnych zrezygnować z posiadania własnego samochodu na rzecz ulepszonego transportu miejskiego, 14% miejskiego współdzielenia skuterów lub rowerów, 12% miejskiego współdzielenia samochodów, zaś 9% współdzielenia samochodów w swoim biurze (ang. fleet sharing).

 

Źródło: raport PWC