W ubiegłym roku Mercedes-AMG sprzedał na świecie rekordową liczbę ponad 40 tysięcy sportowych aut. Imponujące wzrosty sprzedaży uzyskano między innymi w Polsce, gdzie zarejestrowano 408 samochodów tej marki. Dla porównania, rok 2013 zamknięto wynikiem blisko trzykrotnie niższym (140 egzemplarzy).

Największą popularnością wśród polskich klientów cieszyły się kompaktowe modele Mercedes-AMG – CLA 45 AMG (98 szt.) i A 45 AMG (93 szt.), a także sportowe wydania Klasy S (57 szt.) oraz Klasy G (również 57 szt.).

Wprowadzony do sprzedaży wiosną ub.r. GLA 45 AMG znalazł 24 nabywców, a zaprezentowane jesienią warianty AMG Klasy S Coupe – 21. Ponadto, w 2014 roku zarejestrowano w Polsce m.in. 21 sztuk SUV-a GL 63 AMG, 13 egzemplarzy E 63 AMG (10 limuzyn i 3 kombi) oraz 9 sztuk supersportowego modelu SLS AMG (5 w wersji Roadster plus 4 egzemplarze odmiany Coupe).

W najbliższych miesiącach sportowa marka z Affalterbach będzie kontynuować rynkową ofensywę – do sprzedaży trafią m.in. modele Mercedes-AMG z nowej linii „AMG Sport”. Wypełnią one lukę między Mercedesami z pakietami AMG oraz najmocniejszymi samochodami AMG.

Mercedes-Benz  A 45 AMG (W 176) 2013

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé  (C 217) 2014

źródło: Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.