Home Motoryzacja Jak chcą przemieszczać się i podróżować konsumenci w przyszłości?

Jak chcą przemieszczać się i podróżować konsumenci w przyszłości?

Rozwój technologii, wprowadzanie co krok to nowych rozwiązań i innowacji, a także coraz większe wymagania konsumentów sprawiają, że branża transportowa musi bardzo uważnie słuchać potrzeb społeczeństwa. Bezprzewodowy internet w samochodzie, aktywowane głosowo aplikacje, samochody autonomiczne – to tylko niektóre z dominujących trendów ostatnich lat.

Według danych GfK, skupiając się na trzech najistotniejszych trendach – elektromobilności, technologiach IoT, pojazdach autonomicznych – można wyłonić właśnie te zmiany, które nieuchronnie zmienią branżę samochodową (lub szerzej: transportową). Głównymi powodami wyboru danego środka transportu są: poczucie niezależności (18%), potrzeba przemieszczania się (16%) oraz oszczędność kosztów i czasu (15%)*. Posiadanie samochodu jest więc całkiem atrakcyjną opcją, biorąc pod uwagę fakt, iż zaspokaja większość tych potrzeb. Samochód jest nadal dobrem luksusowym i nie zmieni się to przez dłuższy czas. Z tego też powodu aż 78% przedstawicieli pokolenia millennialsów oraz 68% konsumentów w wieku 36+ zamierza kupić samochód w ciągu najbliższych 5 lat*.

Kolejnym ważnym trendem jest elastyczność przy wyborze środku transportu. Wyniki badań GfK wskazują, iż starsze pokolenia oraz pokolenie millennialsów nie chcą ograniczać się w zakresie wyboru środka transportu. Wybierają ten, który jest dla nich najkorzystniejszy w danej sytuacji. Korki? Nie ma sensu jechać samochodem. Nieaktualny rozkład jazdy? Nie warto korzystać z pociągu.

Dla producentów samochodów oraz dostawców usług transportowych w tak złożonej i zmiennej sytuacji sprostanie oczekiwaniom konsumentów może nastąpić tylko poprzez ofertę innowacyjnych rozwiązań.

Magda Strzykalska, źródło: GfK, globalne badanie GfK 2017 – On the road again!*