18 października 2016 r. Honda Motor Europe opublikowała europejski raport dotyczący stanu środowiska „European Environmental Report 2016”, który podsumowuje inicjatywy Hondy z zakresu ochrony środowiska, przeprowadzone w Europie w ubiegłym roku podatkowym (1.04.2015 – 31.03.2016).

Publikacja raportu „European Environmental Report 2016” to jedno z narzędzi komunikacyjnych Hondy służące gromadzeniu opinii szerokiego grona zewnętrznych podmiotów na temat praktyk firmy z zakresu ochrony środowiska.

„European Environmental Report 2016” jest już piątym raportem dotyczącym stanu środowiska w Europie. Pokrywa on wszystkie działania kontrolowane przez Zarząd ds. działań w regionie Europy, w którym Honda odgrywa istotną rolę.

Raport dotyczy działalności firmy w zakresie produkcji i sprzedaży samochodów, motocykli, maszyn i urządzeń oraz podzespołów. Podsumowuje on dane z fabryk Hondy, krajowych biur sprzedaży, centrów logistycznych, regionalnych biur badawczo-rozwojowych oraz należącej do Hondy sieci dealerskiej.

Raport zawiera także przegląd globalnego planu Hondy dot. ochrony środowiska oraz wyniki dotyczące jego realizacji, co daje czytelnikowi wgląd w regionalne informacje w kontekście globalnym. Niniejsze informacje pochodzą z opublikowanego w czerwcu raportu o strategii zrównoważonego rozwoju „Honda Sustainability Report 2016”.

Główne tematy poruszane w tegorocznym raporcie europejskim:

Wprowadzenie opracowanego przez Hondę samochodu na ogniwa paliwowe nowej generacji – modelu Clarity Fuel Cell.Clarity Fuel Cell jest pierwszym na świecie produkcyjnym, pięcioosobowym autem typu FCV, posiadającym pod maską zarówno stos ogniw paliwowych jak i układ napędowy.

– Certyfikat ISO50001 dla flagowej, europejskiej fabryki Hondy, produkującej samochody – Honda of the UK Manufacturing Ltd.Ta międzynarodowa norma wyznaczająca globalnie uznane najlepsze praktyki w zakresie zarządzania energią – obowiązująca po raz pierwszy w Hondzie – demonstruje najwyższe standardy zakładu w dążeniu do wydajnego wykorzystywania energii i redukcji emisji CO2.

– Dalsze obniżanie emisji CO2 w gamie samochodów Hondy. Osiągnięte zostało dzięki sukcesowi wydajnego silnika 1,6 i-DTEC stosowanego w modelach Civic, Civic Tourer, CR-V i HR-V.

– Dalsze obniżanie emisji CO2 w działaniach produkcyjnych, logistycznych, sprzedażowych i serwisowych Hondy. Poprzez zwiększenie wykorzystania bezemisyjnych lub niskoemisyjnych źródeł oraz dążenie do lepszego wykorzystania zasobów energetycznych, Honda obniżyła emisję CO2 w działaniach produkcyjnych, logistycznych, sprzedażowych i serwisowych.

 

Honda