Rodzina Golfa powiększyła się o trzy nowe wersje Variantów – terenowego Alltracka oraz sportowe GTD i R.

Zalety Golfa Varianta, np. duży przedział bagażowy (przy złożonych siedzeniach tylnej kanapy – 1620 l), nowoczesne silniki i systemy multimedialne oraz wzorowa funkcjonalność sprawiają, że samochód ten jest jednym z najpopularniejszych aut na dalekie i bliższe podróże. Teraz może też spełnić jeszcze bardziej osobiste wymagania klientów.

Golf Alltrack jest autem lifestylowym i uterenowionym łącząc zalety kombi i SUV-a, Golf GTD Variant to samochód sportowy, a jednocześnie oszczędny, świetnie nadający się do szybkich podróży na dalekich dystansach, z kolei Golf R Variant to ekstremalnie sportowa wersja tego kombi, która potrafi przyspieszyć do 100 km/h w czasie zaledwie 5,1 s. Nowe wersje dostępne są już w polskiej ofercie.

 Golf Alltrack

Golf Alltrack łączy w sobie wszystko co najlepsze w samochodach szosowych i uterenowionych. Lifestylowe kombi ma seryjny napęd na cztery koła i przykuwa wzrok niepowtarzalną stylistyką, świetnie sprawdzi się też niemal w każdych warunkach drogowych. Pod względem technicznym oraz stylistycznym Golf Alltrack wyróżnia się seryjnym napędem na cztery koła 4MOTION, specjalnym trybem jazdy Off-road, większym prześwitem, poszerzanymi nadkolami i progami, zderzakami mającymi specyficzny kształt i wieloma innymi elementami nadwozia oraz wnętrza.

Golfa Varianta w wersji Alltrack można zamówić z jednym z trzech silników Diesla odznaczającymi się dużym momentem obrotowym. Ich moc wynosi 81kW/110 KM (1.6 TDI), 110 kW/150 KM (2.0 TDI) i 135 kW/184 KM (2.0 TDI). Nowością w ofercie jest benzynowa jednostka 1.8 TSI osiągająca 132 kW/184 KM, dostępna już teraz, w chwili rozpoczęcia sprzedaży.

 Golf GTD Variant

Nowy Golf GTD Variant doskonale nadaje się do dalekich i szybkich podróży. Wyposażony w silnik 2.0 TDI o mocy 135 kW/184 KM i uzyskujący maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm już przy 1750 obr./min, Golf GTD Variant przyspiesza do prędkości 100 km/h zaledwie w 7,9 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 231 km/h (ze skrzynią DSG: 229 km/h). Inne oznaki świadczące o jego dynamicznym charakterze to sportowy design w stylu GT dający możliwość dużej indywidualizacji konkretnego egzemplarza oraz seryjne elementy, jak np. funkcje ESC z XDS , progresywny układ kierowniczy, sportowe zwieszenie (obniżone o 15 mm) oraz 17-calowe obręcze kół Curitiba z oponami w rozmiarze 225. Chociaż ma sportowy charakter, Golf  GTD Variant w wersji z mechaniczną skrzynią biegów zużywa średnio tylko 4,4 litra paliwa na 100 km (co równa się emisji 115 g/km CO2).

Golf R Variant

Dla spragnionych jeszcze większych wrażeń Volkswagen R przygotował topową wersję kompaktowego kombi. Nowy Golf R Variant posiada silnik 2.0 TSI, który dysponuje mocą 221kW/ 300 KM i wysokim momentem obrotowym 380 Nm dostępnym w zakresie od 1800 do 5500 obr./min.
To super sportowe kombi seryjnie wyposażone jest w stały napęd na
4 koła 4MOTION oraz dwusprzęgłową przekładnię automatyczną DSG. Dzięki temu sprint do setki zajmuje mu tylko 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna tego w pełni rodzinnego Volkswagena została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Golf R Variant pozostaje przy tym w pełni rodzinnym autem, które bez problemów przewiezie w ekspresowym tempie 5 pasażerów i ich bagaże. Do wyposażenia standardowego Golfa R Variant należą m. in. sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), 18-calowe obręcze ze stopów metali lekkich Cadiz (z oponami 225/40), biksenonowe reflektory z charakterystycznymi dla modeli R światłami do jazdy dziennej LED oraz sportowe fotele z tapicerką z Alcantary i logo R.

 

źródło: Volkswagen Group Polska