Home Innowacje BMW Group i Daimler AG inwestują ponad 1 mld euro we wspólnego...

BMW Group i Daimler AG inwestują ponad 1 mld euro we wspólnego dostawcę usług mobilności

BMW Group i Daimler AG łączą swoje usługi mobilne, aby stworzyć nowego globalnego gracza zapewniającego klientom zrównoważoną miejską mobilność. Obie firmy zainwestują łącznie ponad 1 miliard euro w celu stworzenia i ściślejszego powiązania ze sobą ich ofert w zakresie car-sharingu, przewozu osób, parkowania, ładowania pojazdów elektrycznych i transportu multimodalnego. Kooperacja obejmuje pięć wspólnych przedsięwzięć: REACH NOW powstaje z myślą o usługach multimodalnych, CHARGE NOW dotyczy szeroko pojętego ładowania pojazdów, FREE NOW – przewozu osób, PARK NOW – parkowania, a SHARE NOW – car-sharingu, czyli współużytkowania samochodu.
„Nasze usługi mobilne pozwoliły stworzyć silną bazę klientów. Teraz podejmujemy następny strategiczny krok. Łączymy siły i wiedzę 14 odnoszących sukcesy marek i inwestujemy ponad 1 miliard euro, aby stworzyć nowego gracza na szybko rozwijającym się rynku miejskiej mobilności” – powiedział Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. „Tworząc inteligentną sieć wspólnych przedsięwzięć, będziemy w stanie kształtować obecną i przyszłą mobilność w miastach oraz czerpać maksymalne korzyści z możliwości, jakie dają cyfryzacja, współdzielone usługi oraz rosnące potrzeby naszych klientów w zakresie mobilności. Kolejną możliwą opcją jest dalsza współpraca z innymi dostawcami, w tym udziały w start-upach oraz uznanych graczach”. „Tworzymy wiodący, globalny podmiot, który ma szansę zmienić układ sił na rynku. 60 milionów klientów, którzy są z nami już dziś, skorzysta ze zintegrowanego, zrównoważonego ekosystemu, na który składają się usługi car-sharingu, przewozu osób, parkowania, ładowania oraz multimodalne usługi transportowe. Mamy jasną wizję: pięć naszych usług będzie coraz ściślej scalać się w jeden portfel usług mobilności z całkowicie elektryczną, samojezdną flotą pojazdów, które ładują się i parkują autonomicznie i łączą się z innymi rodzajami transportu” – powiedział Harald Krüger, Prezes Zarządu BMW AG. „Oferta tych usług będzie kluczowym elementem naszej strategii jako dostawcy mobilności. Współpraca to doskonały sposób na zmaksymalizowanie naszych szans na rozwijającym się rynku przy jednoczesnym dzieleniu się inwestycjami”. Jeśli chodzi o usługi mobilne, obie firmy dysponują bogatym doświadczeniem i silną bazą klientów – jak do tej pory zyskały łącznie ponad 60 milionów aktywnych użytkowników. Bazując na obecnej, wyjątkowo atrakcyjnej gamie produktów i solidnej bazie klientów w kluczowych regionach Europy i Ameryki, firmy będą zwiększać swój globalny zasięg – ich istniejące usługi mobilności połączą się, tworząc pięć wspólnych przedsięwzięć.