4Mobility – spółka notowana na NewConnect, która stworzyła sieć samoobsługowych wypożyczalni samochodów typu car sharing, w formule auta na minuty – uruchomiła nowe bazy w kluczowych punktach komunikacyjnych Warszawy – przy Dworcu Centralnym oraz Lotnisku Chopina. Kolejne bazy wynajmu aut na minuty to kontynuacja realizacji strategii 4Mobility, która obejmuje m.in. integrację sieci car sharing z miejskim transportem. Bazy przy Dworcu Centralnym – gdzie dziennie przemieszcza się ok. 60 tys. pasażerów oraz na Lotnisku Chopina, które w 2016 r. obsłużyło blisko 13 mln podróżnych, dołączyły do 26 lokalizacji w całej Warszawie, w tym tych znajdujących się przy stacjach metra Świętokrzyska, Wilanowska, Służew, Ursynów, Imielin, Natolin i Kabaty.

Użytkownicy 4Mobility CAR SHARING mogą wynająć auto na minuty za pomocą intuicyjnej aplikacji mobilnej. Baza przy Dworcu Centralnym zlokalizowana jest na parkingu tuż przy hali głównej dworca od strony Alei Jerozolimskich. Jadąc z kolei na Lotnisko Chopina auto można zostawić na ogólnodostępnym parkingu wielopoziomowym sąsiadującym z hotelem Marriott Courtyard.

4Mobility stale dodaje do swojego car sharingu nowe udogodnienia dla użytkowników – np. bezpłatne parkowanie w stołecznej Strefie Płatnego Parkowania czy możliwość zwrotu auta w dowolnym miejscu w Śródmieściu. 4Mobility rozwijając swoją sieć punktów wynajmu aut na minuty kieruje się innowacyjnym podejściem do miejskiej mobilności, które łączy w sobie ideę ekonomii współdzielenia oraz komfortowe rozwiązania dostępne dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii.

„Nowe bazy 4Mobility to kolejny, po uruchomieniu licznych punktów przy stacjach metra, krok w kierunku lepszej integracji systemu car sharing z transportem publicznym. Zarówno Dworzec Centralny, jak i Lotnisko Chopina to bardzo ważne węzły komunikacyjne stolicy i jednocześnie najpopularniejsze punkty, z których mieszkańcy Warszawy wyruszają – tak prywatnie, jak i służbowo – w dalsze podróże po Polsce i świecie. Nasza usługa uzupełnia miejski system mobilności, dzięki czemu warszawiacy mogą w wygodny sposób dojechać do dworca czy na lotnisko i rozpocząć kolejny etap podróży. Ponadto osoby przybywające do Warszawy mogą na przykład zarezerwować auto na minuty już w pociągu i w chwilę po przybyciu do stolicy komfortowo poruszać się po mieście nowoczesnym samochodem – car sharing staje się więc korzystną alternatywą dla komunikacji miejskiej czy taksówek” – mówi Paweł Błaszczak, prezes zarządu 4Mobility.

Car sharing – innowacyjne uzupełnienie systemu miejskiej mobilności – może znacząco poprawić jakość przemieszczania się oraz komfort życia mieszkańców aglomeracji. Dobrze rozwinięta sieć aut na minuty znacznie redukuje liczbę samochodów na ulicach – jeden współdzielony samochód zastępuje nawet 12 prywatnych pojazdów. Dodatkowo, dzięki korzystaniu z usług car sharing uwalniane jest od 80 do 160 m2 miejsc parkingowych w centrum miasta. Współdzielenie samochodów może również poprawić jakość powietrza w aglomeracjach – auta na minuty emitują od 7,6% do 36% mniej zanieczyszczeń niż pojazdy prywatne.

Innowacyjna usługa 4Mobility – auto na minuty:

  • Dedykowana dla osób prywatnych oraz firm
  • 26 samoobsługowych baz wynajmu aut przy węzłach komunikacyjnych oraz w najważniejszych punktach biznesowych Warszawy
  • Rezerwacja oraz otwieranie auta za pomocą aplikacji na smartfonie
  • Wypożyczenie samochodu nawet na 15 minut
  • Niskie koszty i wygoda użytkowania
  • Bezpłatny zwrot w obrębie dzielnicy Śródmieście lub w bazach parkingowych 4Mobility
  • Samochody marki BMW i MINI
  • 50 samoobsługowych baz i 200 aut do końca 2017 r., w tym rozwój usługi w innych miastach Polski
  • Usprawnienie mobilności

Car-sharing w Europie:

  • Atrakcyjna alternatywa dla samochodów służbowych, taksówek i komunikacji zbiorowej
  • Innowacyjny sektor w fazie rozwoju
  • Ponad 2,1 mln użytkowników
  • 31 tys. dostępnych samochodów
  • Do 2020 roku 15 mln użytkowników i 240 tys. aut w Europie

4Mobility to nowoczesne podejście do mobilności – samochód wypożycza się nawet na 15 minut, a wszystko – włącznie z otwarciem samochodu – odbywa się za pomocą aplikacji na smartfonie. Rejestracja i wykonanie rezerwacji zajmują kilka minut, a użytkownicy płacą tylko za czas użytkowania auta i pokonany dystans.

Źródło: 4Mobility