Postęp od lat towarzyszy Levi’s® na każdym kroku. Dbanie o planetę i jej naturalne zasoby jest priorytetem dla marki, która zwraca uwagę na każdy etap produkcji swoich kultowych dżinsów. A wszystko po to by polepszyć życie na Ziemi. Levi’s® stara się iść z duchem czasu i nie naruszać równowagi ekologicznej. Chce kojarzyć się ze wzmacnianiem świadomości eko wśród swoich klientów. I robi to bezbłędnie! 

MATERIAŁY

W 1873 roku Levi Strauss, przy współpracy z krawcem Jacobem Davisem, stworzył dżinsową tkaninę, która z założenia miała być na tyle trwała by mogli nosić ją pracownicy fabryk. W taki oto sposób powstały pierwsze dżinsy Levi’s®! Lata doświadczeń sprawiły, że jakość zaczęła być nierozerwalnie powiązana ze zrównoważonym rozwojem. Dlatego od ponad 150 lat, Levi’s® produkuje ponadczasową oraz wytrzymałą odzież, którą kochają i noszą kolejne pokolenia. „W dżinsach Levi’s® nic nie jest dziełem przypadku. Od ponad wieku korzystamy ze wzmocnionych nici, które zabezpieczają szwy, oraz umieszczonych w newralgicznych punktach nitów. Wszystko jest zaprojektowane tak, by mogło towarzyszyć nam przez lata.” – mówi Jill Guenza, wiceprezydent Działu Kobiecego Designu Levi’s®. Nosili je nasi dziadkowie i rodzice. Teraz nosimy je my, a w przyszłości będą towarzyszyć naszym dzieciom. Na dżinsy Levi’s® możemy naszywać łaty, naprawiać je i przekazywać kolejnym pokoleniom!

TECHNOLOGIA

Na każdym etapie produkcji, od gospodarstwa rolnego po fabrykę, przyświeca nam cel w postaci ograniczenia zużycia energii i wody. Rezultatem naszych wieloletnich prac jest linia Levi’s® Water<Less™. Produkcja tej kolekcji to m.in. konsekwencja wykorzystania ozonu – utleniacza, który pozwala wybielić tkaninę, przy minimalnym zużyciu wody. Co więcej, we własnych fabrykach Levi’s® wdrożył system recyclingu wody w procesie produkcji. Rezultat?Odkąd pięć lat temu marka wypuściła na rynek pierwszą kolekcję Water<Less™, zaoszczędziła około 1,1 milionów litrów wody, produkując przy tym 109 milionów ubrań. „Nasi projektanci lubią wyzwania! Postawiliśmy przed sobą wyzwanie w postaci stworzenia produktu, który kochają nasi klienci przy jednoczesnym diametralnym zmniejszeniu zapotrzebowana na wodę. Levi’s® Water<Less™ to 96% mniej wody przy produkcji!” – mówi Michael Kobori, wiceprezes ds. Zrównoważonego rozwoju.

LUDZIE

Nieważne czy to jeden z pracowników marki Levi’s®, czy może klient, który uwielbia ich dżinsy, społeczność Levi’s® to wszyscy. Dla marki, od samego początku, najważniejsze były takie wartości jak empatia, oryginalność i odwaga. Każdego roku, w maju, pracownicy Levi’s® na całym świecie udzielają się w organizacjach non-profit. Maj 2016 roku to już szesnasta rocznica levis’owego Community Day. Marka wspiera również działania na rzecz Praw Człowieka. Główna zasada – nie bać się zabrać głos w ważnych sprawach. Każdy z nas ma wpływ na otaczający nas świata, a najważniejsze jest działanie.

ŚRODOWISKO

W procesie produkcji Levi’s® przykłada dużą wagę do ochrony środowiska. Marka radzi również jak samemu dbać o przyrodę. Przykładem jest specjalna kolekcja Levi’s® Commuter™, skierowana do rowerzystów. Przy promocji tej linii, firma zachęca by przesiąść się na rowery, pozostając modnie ubranym. Nawet najmniejsze działania mogą mieć wpływ na ochronę środowiska. Levi’s® konsekwentnie poszukuje rozwiązań, które nie naruszałyby równowagi ekologicznej. O zielonym wizerunku marki świadczy nie tylko proces produkcji, ale również otoczenie, w którym powstają najlepsze pomysły. Przykładem jest siedziba Levi’s® w San Francisco, która jest ocieplona… dżinsem!

 

LEVI’S®