LPP – właściciel sześciu marek odzieżowych: Reserved, Tallinder, Cropp, House, Mohito i Sinsay – właśnie otworzył największy w Rosji odzieżowy sklep swojej flagowej marki Reserved. Jest to najważniejsza inwestycja firmy na tym rynku w bieżącym roku. Sklep został otwarty w prestiżowym centrum handlowym „Galeria” w Petersburgu. W 2016 roku spółka planuje powiększyć swoją sieć sklepów w Rosji o 10 procent.

Nasza obecność w Rosji ma istotne znaczenie dla rozwoju Grupy LPP. Głównie ze względu na tak szeroką obecność w tym kraju i uzyskiwane dochody ze sprzedaży, jesteśmy jednym z liderów branży w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP odpowiedzialny za rozwój i inwestycje. Otwarcie tak dużego sklepu w najlepszym Centrum Handlowym w St. Petersburgu to sygnał, że w 2016 roku będziemy umacniać naszą pozycję na tym rynku – dodaje.

LPP posiada obecnie 280 sklepów w Rosji, które w 2015 roku odnotowały przychody ze sprzedaży w wysokości 836 mln zł, co stanowiło 16 procent wszystkich przychodów Grupy LPP. Należące do polskiej firmy sklepy popularnych marek odzieżowych znajdują się w 42 rosyjskich miastach, m. in. w Moskwie, Petersburgu, Nowosybirsku, Jekaterynburgu, Krasnodarze i innych. Firma jest w Rosji uznanym detalistą w branży odzieżowej, a jej salony zostały otwarte w dużych centrach handlowych, takich jak Mega, Filion, Złoty Babilon, Kolumbus i Vegas w samej tylko stolicy.

LPP Grupa rozpoczęła swoją działalność w Rosji w 2002 roku, a w ciągu ostatnich czterech lat powierzchnia sklepów marek handlowych LPP w tym kraju wzrosła czterokrotnie. Na rynku rosyjskim obecnych jest pięć marek LPP, wśród których flagową pozostaje marka Reserved, a pozostałe w portfolio tworzą: młodzieżowe Cropp, House i Sinsay, jak również kobieca Mohito. Możliwe jest także, że w niedalekiej przyszłości dołączy do nich debiutujący właśnie Tallinder – marka z segmentu premium, która oferuje odzież dla zamożnych klientów. Jej pierwszy sklep w Polsce został otwarty w lutym 2016 r. Kolekcja nowej marki uosabia nowoczesną, swobodną elegancję i ponadczasową klasykę. Odzież marki Tallinder jest w stanie sprostać oczekiwaniom wymagających klientów, wyróżnia się wysoką jakością tkanin i skóry, a także dbałością o każdy detal.

W branży fast fashion kluczowe znaczenie na rynku rosyjskim mają najlepsze centra handlowe, które generują większość tzw. traffic’u. Nieprzypadkowo nasz nowy rekordowy pod względem powierzchni sklep Reserved znajduje się w petersburskiej „Galerii” i ma prawie 2,5 tys. mkw. Tutaj będziemy oferować klientom pełen asortyment kolekcji damskiej, męskiej i dziecięcej – mówi Anna Pilugina, dyrektor rosyjskiej spółki Grupy LPP. 

Ze względu na fakt, że rosyjscy konsumenci coraz częściej wolą spędzać czas i robić zakupy w centrach handlowych, street retail na ulicach miasta staje się mniej atrakcyjny z punktu widzenia biznesu. Chcemy być tam, gdzie nasze kolekcje sprzedają się najlepiej. Dobrym przykładem jest „Galeria” w Petersburgu, gdzie sklep marki Cropp notuje wysoką sprzedaż i gdzie właśnie otwarto największy w kraju salon Reserved, a także kilka innych centrów handlowych, gdzie jesteśmy obecni – wyjaśnia Anna Pilugina.

Aby skrócić łańcuch i terminy dostawy towarów, od 2012 roku część dostaw odzieży marek LPP trafia na rynek rosyjski bezpośrednio od producentów do portu w Petersburgu, a stamtąd do magazynu, który znajduje się w pobliżu Moskwy. Dzięki temu czas dostaw towarów do odległych o tysiące kilometrów od siebie miast Rosji stał się o wiele krótszy i bardziej elastyczny.

LPP SA rozwija się i podbija nowe rynki. W 2014 roku firma zadebiutowała w Niemczech, w 2015 roku otworzyła pierwsze sklepy w Egipcie, Kuwejcie, Katarze, Arabii Saudyjskiej, a w 2016 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W 2016 roku firma planuje otwarcie sieci franczyzowej swoich salonów na Białorusi i w Kazachstanie.

 

LPP