Najnowsza kampania Solar przenosi nas w stylową podróż szlakiem historii sztuki i mody. Kolekcjamarki została ukazana w klasycznych kontekstach. W wielbicielkę elegancji z nutą retro wcieliła sięSasha Antonowskaia.

160427_Solar_2544Modelka stanęła przed obiektywem Adama Plucińskiego. Sesja wizerunkowa promująca najnowszą kolekcję  Solar to trzecia odsłona współpracy marki z tym fotografem. Z Adamem pracujemy od kilku sezonów i świetnie się rozumiemy – w jego zdjęciach zawiera się wszystko, co chcemy przekazać naszym klientkom: kobiece piękno, ubrania, które łączą w sobie wygodę i elegancję oraz detale i faktury nadające kolekcji niepowtarzalny charakter. Myślę, że  najnowsza kampania jest najlepszym potwierdzeniem efektywności naszej współpracy – zaznacza Aleksandra Danel,  Wiceprezes Zarządu Solar Company S.A.

Sasha Antonowskaia – bohaterka kampanii F/W 2016/17 – mimo stosunkowo krótkiej kariery ma na swoim koncie imponujące osiągnięcia. Modelka otworzyła pokaz Lanvin F/W 2015/16 podczas Paryskiego Tygodnia Mody, pojawiła się także na wybiegach takich marek, jak Christian Dior, Carven, Dries Van Noten, Hermès, Acne, Elie Saab, Givenchy i Christopher Kane. Podopieczna agencji Model Plus zachwyca klasyczną urodą, którą fotograf podkreślił na zdjęciach w kampanii Solar. W tym sezonie pojawiła się kontynuacja portretów i odważnych zestawień. Dominujące na nich klasyczne stylizacje nabierają dynamizmu dzięki emocjom ukazanym na twarzy modelki. Solar ponownie zdecydował się na połączenia czarno-białej fotografii z kolorową.

Zdjęcia uwydatniają niuanse – operowanie światłem podkreśla teksturę tkanin i wykończenia: frędzle, obszycia czy plisy modeli z najnowszej kolekcji. Ta wizualna gra z fakturami nawiązuje do formy mebli, które pełnią funkcję dyskretnej scenografii. Wśród nich znalazła się perełka Bauhasu, słynne biurko Thonet S 285. Bohaterka sesji kampanijnej jest zatem silną i świadomą kobietą. Świadomą siebie, świata i designu.

Tło dla eleganckich ubrań tworzą płaszczyzny w głębokich barwach – ciemnego wina i zieleni. Szlachetne kolory budują atmosferę intymności i tajemniczości, a przestrzeń kojarzy się z fragmentem komfortowego pokoju bohaterki. Trend sezonu – głęboka zieleń – jest motywem przewodnim jesienno-zimowej kampanii. Nasycony zielony kolor pojawia się jako akcent w layoutach reklamowych i najnowszym wydaniu Magazynu Solar.

Sezon F/W 2016/17 w Solar to dwie wyjątkowe sesje i dwie piękne twarze. Klasycznej sesji reklamowej z udziałem Sashy towarzyszy druga sesja, która powstała na potrzeby siódmego wydania Magazynu Solar – odważna i zaskakująca. Miejsce klasycznego lookbooka zajęła sesja edytorialowa z udziałem intrygującej Asi Piwki, która brała udział w pokazach Marca Jacobsa i Calvina Kleina, a debiutowała u samego Alexandra Wanga. Powstałe na potrzeby Magazynu Solar fotografie autorstwa Marty Sinior ukazują inspirowane stylem retro stylizacje, dla których idealnym tłem okazała się modernistyczna przestrzeń warszawskiego klubu Syreni Śpiew.

Podczas obu sesji powstały także filmy. Materiał wizerunkowy z Sashą Antonowskaią wyreżyserował Kuba Bujas we współpracy z operatorem Piotrem Uznańskim. Tempo filmu jest spokojne, zgodne z rytmem poruszania się Sashy – obraz przywołuje na myśl wieczorny, jesienny spacer. Z kolei film ukazujący backstage sesji edytorialowej to dzieło Jana Pietrzaka/LADS, który skupił się na detalu. Wstawki VHS nie tylko nadają świeżości, ale też podkreślają retro charakter scenerii budynku.

Nad wszystkimi stylizacjami czuwała Zuzanna Kuczyńska, o makijaż modelek zadbał Wilson, a dopracowane uczesanie modelek to efekt pracy stylisty fryzur Michała Bieleckiego.

 Za całość działań odpowiada agencja kreatywna Futu. Efekty prac: klasyczną kampanię F/W 2016/17, sesję akcesoriów oraz zaskakujący edytorial będzie można zobaczyć w siódmym wydaniu Magazynu Solar, dostępnym od końca sierpnia w salonach marki.

źródło: Aliganza Fashion Agency