Według analizy trendów wyszukiwania w Google, największym zainteresowaniem internautów cieszą się m.in. bomberki i wzór moro, słabnie natomiast popyt na biodrówki. Jeśli chodzi o style, sieć podbija militarny szyk oraz ubrania podkreślające kobiecość. Sprawdźcie, co jeszcze mówi Google o bieżących preferencjach konsumentów.

Analiza trendów z wyszukiwarki Google obejmująca okres od października 2013 r. do września 2016 r. pozwoliła ustalić, jakie ubrania zaczynają lub przestają interesować Polaków. Okazało się, że modowym hitem od początku 2016 r. jest kurtka bomberka (+3967% r/r), która jest popularna zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Internauci od końca 2015 r. coraz bardziej interesują się również wzorem moro (+138% r/r). Liczba zapytań związana z ubraniami niegdyś kojarzącymi się tylko z wojskiem wręcz podwoiła się w ciągu roku. Ciekawie prezentują się również zestawienia trendów, które w popularności niejako zamieniły się miejscami. Sneakersy już na dobre wyprzedziły conversy, vintage po chwilowym wyparciu przez boho powróciło do szaf, stanik z paskami prześcignął balkonetkę, celebrytki stały się bardziej modne niż sutasz, a spodnie z wysokim stanem zdeklasowały biodrówki.

Style na topie

Wyraźne trendy są również zauważalne w obrębie popularnych obecnie stylów. Do pierwszego z nich – Military Chic, zaliczyć można już wspomnianą bomberkę czy spodnie moro (+125%), a także boonie (+378%), timberlandy damskie (+254%), parkę damską (+85%), kurtkę moro (+82%), glany damskie (+240%) czy sukienkę khaki (+202%). Drugi analizowany styl, Ultra Feminine zawiera wszelkie ubrania i dodatki podkreślające kobiecość. Produkty z nim związane i zyskujące popularność to m.in. body (+40%), naszyjnik typu choker (+107%), sukienki koronkowe (+73%), pudrowy róż (+120%), bluzka hiszpanka (+2123%) czy legginsy push-up (+154%). Trzeci styl, Comfort, jak sama nazwa wskazuje stawia na wygodę, czyli buty sneakersy, spodnie jogger czy bluzy typu oversize. Najbardziej pożądane produkty w tym zakresie to przede wszystkim superstary damskie (+3267%), joggery damskie (+641%) i męskie (+252%) czy eleganckie kombinezony (+259%). Czwartym stylem jest Boho, w którym są obecne frędzle, długie sukienki, falbanki czy espadryle. Odzież i dodatki, które najszybciej zyskiwały na popularności w ostatnim sezonie to sukienka hiszpanka (+1500%), sandały z pomponami (+1000%), bluzka z odkrytymi ramionami (+437%), sukienka boho (+251%) oraz plecak worek (150%).

Ciekawym trendem związanym z odzieżą są wyszukiwania, które można zaliczyć do kategorii – więcej niż tylko ubrania. Są to zapytania wykraczające poza samą modę i dotyczące innych obszarów życia lub specjalnych okazji. Mogą o tym świadczyć następujące frazy, jakie Polacy wpisują w wyszukiwarkę: bluzy (+205%), koszulki (+147%) i bransoletki dla par (+98%), butorolki (+156%), sweter świąteczny (+259%) czy buty na kółkach (+161%). Produkty dla par zyskują największą popularność w okolicach Walentynek, ale także przed Świętami Bożego Narodzenia czy zaraz po wakacjach.

Zabawy w karnawale

Analiza trendów z wyszukiwarki Google od lipca 2015 do stycznia 2017 roku pozwoliła ustalić, że zapytania związane ze studniówką zaczynają się już we wrześniu, aby osiągnąć swoje maksimum w styczniu, a te dotyczące karnawału zaczynają się dopiero na początku roku i trwają do końca lutego. Warto zwrócić uwagę, że spośród wyszukiwań karnawałowych ze stycznia 2017 r. aż 77% dotyczy strojów, a jedynie 2% makijażu. W przypadku studniówki makijaż (28%), jest prawie tak ważny, jak ubranie (56%). W zapytaniach związanych z tymi okazjami stale rośnie również rola kanału mobilnego. W styczniu br. 46% wyszukiwań dotyczących karnawału pochodziło ze smartfonów (+55% r/r), a w przypadku studniówki było to 58% (+44% r/r).

Po porównaniu danych z początku br. w stosunku do stycznia 2016 r. widać, że wyszukiwania związane z karnawałem i studniówkami stale zyskują na popularności. Internauci coraz częściej pytają o stroje karnawałowe dla dziewczynek (+433%), zwyczaje karnawałowe (+403%), pomysł na strój karnawałowy zrób to sam (+278%), stroje karnawałowe dla chłopców (+76%) czy kostiumy karnawałowe dla dorosłych (+75%). Zwiększa się zainteresowanie czarnymi sukienkami na studniówkę (+508%), sklepami z podwiązkami na studniówkę (+255%), kotylionami na studniówkę (+201%).

Analiza trendów wyszukiwania dostarcza wielu ciekawych informacji przede wszystkim na temat popularności poszczególnych produktów, sposobu, w jaki użytkownicy poruszają się w internecie oraz tego, kiedy konkretne artykuły cieszą się największym zainteresowaniem. Te dane z pewnością mogą potwierdzić niektóre przewidywania, jak to, że sukienki na studniówkę są najintensywniej poszukiwane na początku roku. Jednak czasami mogą również uzmysłowić pewne trendy. Dobrym przykładem może być największa popularność odzieży ślubnej przypadająca na styczeń i luty. W dobie internetu takie informacje stają się kluczowe dla dalszego rozwoju firm z branży odzieżowej.

Źródło: Google