Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” 48% polskich internautów kupuje online.
Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sieci, a prognozy wskazują, że rynek e-commerce
ma wzrosnąć w tym roku o prawie 9 mld złotych. Najczęściej kupowaną kategorią produktów
przez polskich e-konsumentów jest odzież i akcesoria. Zalando sprawdziło, co dokładnie kupują
Polacy i jakie trendy zakupowe znajdziemy w wybranych polskich miastach.
Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Po czterech latach istnienia
platformy modowej Zalando widzimy, że dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym i
nie budzą już takich obaw jak kilka lat wcześniej – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager w
Zalando. – Coraz więcej osób próbuje e-zakupów, a kanały mobilne odgrywają coraz większe
znaczenie wśród konsumentów. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi
obecnie 62%, a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o
prawie 50%.
Jaką odzież i obuwie kupują Polacy?
Aż 72% e-konsumentów wskazuje odzież, akcesoria i dodatki, jako te, które najczęściej kupują przez
Internet. Jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w
wybranych miastach Polski.
 Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje
najwięcej ubrań dla najmłodszych.
 Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję. To miejsce z największą ilością czarnych ubrań
dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Tutaj te kategorie produktów kupowane są
najczęściej.
 Warszawa jest liderem w kupowaniu odzieży sportowej oraz marek premium.
 Wrocław, na tle innych polskich miast, wyróżnia się kolorowym oraz odważnym stylem i
takie ubrania kupuje się tu najczęściej.
 W Katowicach dominuje odzież typu „office-wear”. Tu konsumenci najczęściej wybierają
formalne stroje.
 Lublin, w porównaniu z innymi miastami, to stolica kobiecego stylu. Sukienki to element
garderoby, który sprzedaje się tutaj najlepiej.