Home Innowacje Porsche Consulting tworzy zastosowania dla sztucznej inteligencji

Porsche Consulting tworzy zastosowania dla sztucznej inteligencji

Aby sztuczna inteligencja mogła być stosowana w codziennym życiu, biznes i przemysł potrzebują konkretnych zastosowań do jej wykorzystania. Z myślą o opracowaniu takich zastosowań firma Porsche Consulting, zajmująca się doradztwem w zakresie zarządzania, nawiązała strategiczne partnerstwo z UnternehmerTUM – czyli Centrum Innowacji i Kreowania Biznesu na Uniwersytecie Technicznym w Monachium. We współpracy z uznanymi firmami, start-upami i naukowcami chce ona usprawnić wykorzystanie sztucznej inteligencji w praktyce. W tym celu w Monachium ruszyła inicjatywa AppliedAI.

Eberhard Weiblen, prezes zarządu Porsche Consulting, planuje dzielić się doświadczeniami zdobytymi przy tej współpracy z klientami korzystającymi z projektów doradczych. „Koncentrujemy się na wprowadzaniu nowych technologii w przemyśle i przeprowadzaniu w firmach udanych transformacji. Inicjatywa AppliedAA zapewnia nam dostęp do odpowiednich zasobów, aby te cele osiągać”.

Dzięki partnerstwu AppliedAIs firma doradcza Porsche Consulting poszerza gamę swoich usług z zakresu analizy oraz sztucznej inteligencji (AI). Zespoły składające się z konsultantów i ekspertów od AI będą wspierać rozwój projektów, od fazy koncepcji aż do testowego wdrożenia. Potencjalne zastosowania obejmują predykcyjną konserwację obiektów przemysłowych, opracowywanie produktów w oparciu o dane oraz automatyzację zadań administracyjnych. Potencjalne zastosowania sztucznej inteligencji Weiblen dostrzega prawie w każdym sektorze. „Współpraca pomiędzy ludźmi i maszynami zwiększy produktywność w przemyśle, otworzy drzwi dla realizacji trudniejszych zadań przez pracowników i pozwoli na znacznie szybsze opracowywanie innowacji. Sztuczna inteligencja podniesie również jakość życia w sferze prywatnej – w takich dziedzinach jak opieka zdrowotna”.

Porsche Consulting GmbH z siedzibą w Bietigheim-Bissingen jest podmiotem zależnym od niemieckiego producenta samochodów sportowych – Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Powstał w 1994 r. i początkowo składał się z czterech osób, a obecnie zatrudnia ponad 470 pracowników. Działając na arenie międzynarodowej i dysponując czterema filiami (w Mediolanie, São Paulo, Atlancie i Szanghaju), Porsche Consulting jest jedną z wiodących niemieckich firm konsultingowych. Zgodnie z zasadą „strategiczna wizja, inteligentna realizacja”, jej eksperci doradzają dużym korporacjom i średniej wielkości przedsiębiorstwom z branży motoryzacyjnej, lotniczej i kosmicznej oraz mechanicznej i inżynierii przemysłowej. Portfolio firmy obejmuje również klientów z sektora usług finansowych, dóbr konsumpcyjnych, handlu detalicznego oraz budownictwa.