Według badań, przymierzalnie w sklepach odzieżowych w dużym stopniu przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży, stanowiąc jeden z najważniejszych atutów placówek stacjonarnych. Jednak tworzą one także „bezpieczną przystań” dla nieuczciwych klientów, którzy planują kradzież.

Najnowszy  Globalny Barometr Kradzieży w Handlu Detalicznym wskazuje właśnie na branżę odzieżową jako tę, która najbardziej cierpi z powodu strat towaru, które stanowią aż 1,8% całej sprzedaży. Aby zminimalizować ryzyko kradzieży, Checkpoint Systems wprowadza na rynek nowe rozwiązanie – ApparelGUARD.

ApparelGUARD jest częścią platformy rozwiązań połączonych EVOLVE-Store™, a samo urządzenie instalowane jest w pojedynczych przymierzalniach. W momencie wejścia do kabiny, system sprawdza (wykorzystując technologię wykrywania magnesów), czy klient posiada przy sobie nielegalne urządzenie do usuwania klipsów zabezpieczających. Następnie rejestrowany jest charakterystyczny ruch, towarzyszący próbie usunięcia zabezpieczenia. Alarm (powiadomienie wysyłane za pomocą aplikacji do upoważnionych pracowników) jest wszczynany w przypadku zarejestrowania obu wydarzeń, minimalizując ryzyko pojawienia się fałszywych ostrzeżeń.

Rozwiązanie jest proste w implementacji i może chronić do 10 przymierzalni jednocześnie– zarówno jako samodzielny system, jak i element istniejącej infrastruktury EAS, wykorzystując specjalne API.

– ApparelGUARD reprezentuje nowy sposób myślenia o zabezpieczeniu przymierzalni – mówi Michał Wesołowski z Checkpoint Systems – Sieci detaliczne są świadome zagrożeń związanych z możliwością wypróbowania towaru w sklepie, lecz godzą się na to w imię zwiększenia sprzedaży, mimo strat związanych z ewentualnymi kradzieżami. Nasze rozwiązanie to nie tylko technologia, ale także wizualny środek odstraszający, który ma dać do myślenia wszystkim nieuczciwym klientom.