Jak donosi Instytut Monitorowania Mediów, w badaniu analizującym wydatki na reklamę w maju, największy budżet na aktywność promocyjną ma branża handlowa. To właśnie w handlu przeznacza się ok 370 mln zł, konkurując choćby z farmacją czy finansami.

 

Branża Handel Farmacja Finanse Telekomunikacja Motoryzacja
Koszt 368,2 mln zł 265,2 mln zł 109,2 mln zł 106,5 mln zł 102,3 mln zł

 

IMM zbadał także marki o największych wydatkach reklamowych w branży handlowej. Wśród nich Lidl, który w maju zainwestował w promocję ponad 60 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Euro RTV AGD, Kaufland oraz Media Markt.

 

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych na wysokich miejscach dyskontów (27 proc.) i sklepów z elektroniką (26 proc.) – pojawiły się także hipermarkety oraz sklepy meblowe.

 

Magda Strzykalska, źródło i wykresy: IMM, zdjęcie: Pixabay

Zobacz także: 

Wydatki reklamowe w maju – największe w handlu i farmacji