Spotkaniem w Warszawie, dotyczącym bieżących i ewentualnych przyszłych warunków prowadzenia handlu z Wielką Brytanią, rozpoczyna się kolejna edycja Programu Rozwoju Eksportu (PRE) prowadzonego przez Santander Bank Polska. W siedmiu poprzednich edycjach Programu, jeszcze pod szyldem Banku Zachodniego WBK, wzięło udział ponad 3100 przedstawicieli polskich przedsiębiorstw.

Naszym celem było stworzenie projektu długoterminowego. Inaugurując serię spotkań, konferencji, warsztatów oraz misji zagranicznych już po raz ósmy, pokazujemy, że zaangażowanie w zwiększanie aktywności eksportowej i importowej polskich firm ma dla nas wymiar strategiczny – mówi Michael McCarthy, Członek Zarządu nadzorujący Pion Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Santander Bank Polska.

Wspieranie przedsiębiorstw, które działają na rynkach międzynarodowych oraz spektrum i zaawansowanie rozwiązań finansowych dla handlu zagranicznego są wyróżnikiem banku od momentu, gdy jeszcze jako BZ WBK stał się częścią międzynarodowej Grupy Santander. Było to ponad 7 lat temu. – Niezmiennie chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla eksporterów, importerów oraz firm, które prowadzą ekspansję poprzez inwestycje greenfield czy fuzje i przejęcia. Jesteśmy przekonani, że potencjał polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych – szczególnie w wybranych branżach – jest ogromny. Będąc w międzynarodowej Grupie, która działa na 10 kluczowych rynkach świata możemy pomóc przedsiębiorcom dotrzeć do ponad 1 mld potencjalnych klientów – podkreśla Michael McCarthy.

Klienci korporacyjni jako jedni z pierwszych mieli możliwość poznania korzyści z obecności swojego banku w globalnej Grupie Santander. Od kilku lat mają dostęp do portalu informacyjnego SantanderTrade.com, na którym zgromadzone są opracowania na temat ponad 180 ciekawych rynków zagranicznych. Dzięki tym raportom firmy mogą wstępnie zbadać szanse na sukces w konkretnych krajach. Inną możliwością jest Santander Network – platforma, na której firmy mogą znaleźć sprawdzonych, wiarygodnych podwykonawców w podstawowych kategoriach usług, takich jak obsługa prawna czy działania marketingowe. Z kolei sieć International Desk zapewnia bardzo szybką organizację współpracy z innym bankiem Grupy Santander. Są to unikalne i co bardzo ważne praktyczne rozwiązania, które realnie ułatwiają ekspansję na rynkach zagranicznych.

W ostatnim czasie Santander Bank Polska wprowadził do oferty m.in. płatności oparte o technologię blockchain Santander One Pay FX czy możliwość zarządzania rachunkami, które firma prowadzi w bankach zewnętrznych, poprzez bankowość elektroniczną iBiznes24. To unikalne na polskim rynku rozwiązania, które sprawiają, że Santander Bank Polska ma jedną z najbardziej zaawansowanych na rynku ofert dla handlu zagranicznego. Bank stale rozwija moduł Trade Finance w iBiznes24. Pracuje też nad bardzo wyspecjalizowanymi rozwiązaniami, takimi jak np. finansowanie międzynarodowego łańcucha dostaw we współpracy z Santander Hong Kong.

Ósma edycja Programu Rozwoju Eksportu będzie, tak jak dwie poprzednie, mocno „sektorowa”, zgodnie ze strategią biznesową Santander Bank Polska. Bank ponownie zdecydował się położyć nacisk na misje zagraniczne, które pozwalają nawiązać realne relacje biznesowe i stwarzają największą szansę na kontrakty. Dotychczas odbyło się 20 wydarzeń o takim charakterze. W tym momencie Santander Bank Polska ma zaplanowane sesje B2B towarzyszące targom International Import Expo w Chinach, misje do Wielkiej Brytanii i Niemiec dla branży meblowej, a także do Kazachstanu dla producentów maszyn rolniczych i dystrybutorów roślin oleistych oraz misję przyjazdową do Polski dla hiszpańskich firm z sektora agro.

Pierwsze wydarzenie PRE tej jesieni odbywa się 28 września w Warszawie. Tematyka dyskusji będzie dotyczyła m.in. inwestowania i zakładania biznesu w Wielkiej Brytanii; otoczenia makroekonomicznego, finansowego i biznesowego na Wyspach; najświeższych informacji nt. Brexitu (w tym statusu negocjacji) oraz implikacji dla biznesu oraz związanych z tym szans i wyzwań dla polskich firm. W agendzie znalazły się wystąpienia Piotra Bielskiego, Dyrektora Departamentu Analiz Ekonomicznych Santander Bank Polska, Elisabeth Chapman, Sekretarz ds. Brexitu przy ambasadzie brytyjskiej w Polsce, jak też przedstawicieli kancelarii EBS i firmy logistycznej Hutchinson Ports UK / Logistics Ltd.

Organizatorzy zaplanowali również panel dyskusyjny pt. „Jak wejść „po polsku” kiedy inni wychodzą” na temat tegorocznych doświadczeń polskich przedsiębiorców z rynku brytyjskiego. W panelu wezmą udział praktycy biznesu, przedstawiciel Departmentu Handlu Zagranicznego przy Ambasadzie Wielkiej Brytanii w Warszawie oraz ekspert Santander UK.

Spotkania wg tej samej agendy odbędą się również 12 października w Katowicach oraz 19 października br. w Gdańsku. Zgłoszenia są przyjmowane pod adresem finansowanie.handlu@santander.pl. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc rejestracja jest aktywna wyłącznie po uzyskaniu potwierdzenia od organizatora.

Zobacz też:

CPPC dofinansuje projekt szkoleniowy – do rozdania 35 milionów złotych