Home Biznes Promowanie strony w Google – jak sprzedawać w internecie?

Promowanie strony w Google – jak sprzedawać w internecie?

Dla większości biznesów sprzedaż offline nie jest wystarczająca do zapewnienia zysków na satysfakcjonującym poziomie. Dlatego niezwykle ważne jest aby znaleźć alternatywne kanały sprzedażowe. Najpopularniejszym z nich jest oczywiście internet. Dowiedz się, w jaki sposób promowanie strony w Google może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż Twoich produktów i usług.

Pozycjonowanie

Podstawą promocji strony w internecie jest jej odpowiednie wypozycjonowanie, aby wyświetlała się jak najwyżej pośród organicznych wyników wyszukiwania. Dlaczego jest to tak istotne? Odpowiedź jest prosta – większość z nas przechodzi na strony znajdujące się na samej górze wyników wyszukiwania. Decydując się na pozycjonowanie swojej witryny powinieneś pamiętać m.in. o:

  • przeprowadzeniu audytu serwisu,
  • optymalizacji struktury i kodu strony,
  • skróceniu czasu ładowania witryny,
  • optymalizacji treści na stronie oraz unikaniu duplicate content,
  • działaniach content marketingowych,
  • odpowiednim linkowaniu,
  • regularnej analizie danych i statystyk.

Aby promowanie strony w Google było skuteczne, należy również pamiętać o stworzeniu listy fraz z wysokim potencjałem, na które chcielibyśmy się wyświetlać w wyszukiwarce. Pomoże nam w tym np. Google Keyword Planner. Jeżeli zdecydujesz się na pozycjonowanie swojej witryny pamiętaj, że uzyskanie wysokiej i stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania jest procesem długofalowym wymagającym czasu oraz znacznych nakładów finansowych. Jeżeli liczysz na szybki wzrost sprzedaży, pozycjonowanie zdecydowanie nie jest dla Ciebie.

Reklamy w wyszukiwarce

Aby wyszukiwanie stron internetowych było skuteczne, można również zainwestować w kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Są to reklamy tekstowe, które wyświetlają się nad lub pod wynikami organicznymi. Dobrze zoptymalizowana reklama ma bardzo duże szanse na wyświetlenie się na samej górze wyników, dzięki czemu użytkownik poszukujący produktu bądź usługi pod daną frazę kluczową widzi nasz komunikat jako pierwszy. Kampanie linków sponsorowanych dają szereg możliwości zwiększenia sprzedaży dzięki:

  • natychmiastowym efektom – reklama pojawia się tuż po uruchomieniu kampanii,
  • wysokiej widoczności – najlepsze reklamy wyświetlają się w miejscach z dużym potencjałem klikalności,
  • elastyczności – kampanie możesz dostosowywać pod konkretne grupy docelowe, tak aby dotrzeć z jak najbardziej precyzyjnym komunikatem do konkretnych odbiorców.

Reklamy w Google Dispaly Network

Oprócz reklam tekstowych, Google oferuje również możliwość tworzenia kampanii w sieci reklamowej. Korzystając z opcji reklamy displayowej, Twoje kampanie mogą wyświetlać się na stronach internetowych, które należą do Google Display Network. Ten typ reklamy jest szczególnie przydatny w początkowych fazach sprzedaży, mianowicie wtedy, gdy chcemy zbudować świadomość marki oraz wzbudzić zainteresowanie naszymi produktami bądź usługami. Jest to  możliwe dzięki dużym zasięgom kampanii dispalyowych, które są kierowane do szerokich grup odbiorców oraz mogą wyświetlać się w wielu miejscach jednocześnie.

Remarketing

Jeżeli porzucone koszyki zakupowe są Twoją zmorą, warto pomyśleć o remarketingu. Ponowne dotarcie z komunikatem do osób, które rozpoczęły zakupy w sklepie bądź zwyczajnie odwiedziły naszą witrynę może przynieść wiele korzyści m.in. w postaci dokonania nowej transakcji. Działania remarketingowe mogą być oparte zarówno na reklamach tekstowych w sieci wyszukiwania jak i reklamach w GDN. Tego typu kampanie możesz również wykorzystać, aby powrócić do osób, które dokonały w przeszłości zakupów w Twoim sklepie. Wniosek jest jeden – dzięki remarketingowi na pewno możesz zwiększyć zyski ze sprzedaży online.

Google Shopping

Prowadząc sklep internetowy zdecydowanie powinieneś przemyśleć inwestycję w kampanie produktowe Google Shopping. Co sprawia, że są one skuteczne? Przede wszystkim:

  • atrakcyjna forma graficzna przedstawiająca oferowany produkt wraz z ceną,
  • możliwość promocji sezonowej,
  • docieranie tylko do osób poszukujących konkretnego produktu,
  • wyświetlanie reklam w bardzo widocznych miejscach na stronie wyników wyszukiwania.

Jak widać, promowanie strony w Google to świetny pomysł na zwiększenie sprzedaży online. W zależności od budżetu i czasu, który chcesz poświęcić na prowadzenie działań promocyjnych w sieci, możesz wybrać pomiędzy wieloma dostępnymi opcjami.

Tekst powstał przy współpracy z EACTIVE .