Home Aktualności Popularne dyskonty mogą mieć konkurenta – do Polski wchodzi rosyjska firma

Popularne dyskonty mogą mieć konkurenta – do Polski wchodzi rosyjska firma

Z doniesień wynika, że jeszcze w tym roku w Polsce ma pojawić się kilka sklepów rosyjskiej sieci Mere, pod skrzydłami firmy Svetofor, prowadzącej obecnie około 800 sklepów w Rosji i sąsiednich krajach.

Jak donosi serwis Wiadomoscihandlowe.pl, rosyjska sieć Mere ma otworzyć w Polsce ponad 100 sklepów, a w 2018 roku ma się ich pojawić aż 8. Svetofor chce uruchamiać sklepy w średnich i dużych miastach lub w ich pobliżu oraz przy trasach o dużym natężeniu ruchu. Przy większych placówkach zbudowane zostaną parkingi na co najmniej 30-40 samochodów. Sieć Mere ma oferować głównie żywność, ale jak podobne dyskonty, będzie można w niej kupić także artykuły przemysłowe. Magnesem sieci ma być cena, która ma być niższa o 20 proc. niż  u konkurencyjnych sieci, takich jak Lidl, Netto czy Biedronka. Możliwe jest to dzięki sztywnej polityce cenowej i minimalnej marży – Mere ma być określany jako hard dyskont (kupowanie prosto z palet, bez produktów szybko psujących się).

Kto się zajmie rozwojem sieci?

Sieć Mere ma być rozwijana przez zarejestrowaną w Krakowie spółkę Torgservice PL, której współudziałowcami są właściciele Svetofora. Sama spółka rosyjska ma centralę na Syberii i prowadzi ok. 600 dyskontów tylko w Rosji (oprócz tego Svetofora znajdziemy też na Białorusi, w Kazachstanie czy w Azerbejdżanie).

Źródło: Wiadomościhandlowe.pl