Podczas tegorocznej edycji największych targów elektroniki użytkowej  w Europie – IFA 2018, zaprezentowano kilka wyjątkowych innowacji. Jedne z najciekawszych, zwłaszcza w segmencie urządzeń kuchennych, odkryliśmy na stoisku marki Amica. To cieszy, że polskie rozwiązania wyznaczają trendy rynkowe.

Producent z Wronek, zmieniając niedawno komunikację na prokonsumencką Amica . For living, oferuje sprzęty, które realnie wpływają na ich praktyczne wykorzystanie i łatwość obsługi.
Całościowa zmiana strategii komunikacji marki, jaką właśnie przeprowadzamy, dotyczy wielu płaszczyzn, na jakich komunikujemy się z naszymi odbiorcami. Nowy logotyp to jedna ze zmian, jaką wdrażamy, kierując się wnioskami ze wspomnianych badań. W Amice wychodzimy z założenia, że to człowiek stanowi centrum i wokół niego maja się ogniskować urządzenia i rozwiązania, które ułatwią życie i pomogą w codziennych czynnościach. Nasz odświeżony logotyp i cała komunikacja zewnętrzna, oparta o użytkowanie naszych produktów przez realnych użytkowników, mają na celu podkreślenie funkcjonalności sprzętów, które oferujemy w sprzedaży. Cieszę się, że pierwszy raz na szeroką skalę możemy zaprezentować nowe logo i podejście marki właśnie podczas targów IFA w Berlinie, które traktujemy jako najważniejsze wydarzenie dla firmy w skali całego roku – dodaje Piotr Skubel.

Stworzono więc linię X-type, która na podstawie kompleksowych badań rynkowych – w tym badań etnograficznych, miała odpowiadać na potrzeby klientów. Wyniki wielkiego testu użytkowania, pozwoliły Amice zdefiniować potrzeby klientów i sprawdzić, z których funkcji korzystają najchętniej. Na ponad 450 metrów kwadratowych, zaprezentowano pełen przekrój oferty, od grzejnictwa w którym Amica na polskim rynku przoduje, po chłodnictwo i pralnictwo. Nie zabrakło także oferty małego AGD (Small Domestic Appliances).

Innowacje AGD od polskiej marki

Podczas kolejnej już obecności na berlińskich targach, Amica udowodniła, że jest marką nowoczesną i nie boi się technicznych wyzwań. Zaprezentowała m.in. okap sterowany gestem – funkcja ma przyczynić się nie tylko do łatwego i intuicyjnego sterowania urządzeniem, ale także zapewnić mniej sprzątania i brak uciążliwych śladów palców na froncie. Wystarczy przyłożyć dłoń do czujnika przy panelu sterowania i delikatnie przesuwać rękę w prawo bądź lewo, by zmienić tryb pracy, włączyć oświetlenie czy wyłączyć urządzenie.

Dodatkowo, w okapie zaimplementowano system zasysania krawędziowego FrameON, który odprowadza opary także przez szczeliny umieszczone wokół przedniej szyby, dzięki czemu są one pobierane z większego obszaru, stając się skuteczniejszą bronią w walce z oparami kuchennymi. Okap jest wówczas skuteczniejszy, ale i cichszy. Dla wszystkich tych, dla których istotne jest czyste i bezpieczne dla zdrowia powietrze w kuchni, Amica zaprojektowała także okap z jonizatorem, który rozłoży związki alergiczne.

Paweł Kujawski – manager ds. biznesu międzynarodowego i działu sprzedaży eksportowej, podczas prezentacji najnowszych okapów z funkcją sterowania gestem.

Innym, intuicyjnym ułatwieniem zaprezentowanym podczas IFA 2018 jest system OpenUp! zastosowany w najnowszych piekarnikach. Amica umieściła w uchwycie piekarnika czujnik, który po delikatnym dotknięciu, zwalnia samoczynnie zawiasy i otwiera drzwi. Praktyczne rozwiązanie zastosowano w celu ułatwienia otwierania drzwi, na przykład kiedy użytkownik ma zajęte ręce. W praktyce piekarnik można otworzyć łokciem,  a nawet opuszkiem palca. Sensor jest wyjątkowo dokładny i działa delikatnie. Adnotacja dla rodziców czy posiadaczy czteronożnych pupili: jeśli bolimy się, że niepożądani mogą skorzystać z możliwości najnowszych piekarników X-type, Amica rozwiewa wątpliwości. Dzięki odpowiedniemu systemowi zabezpieczeń, użytkownik sam może ustawić i wybrać czy funkcja ma działać, czy jednak ma pozostać nieaktywna.

Agnieszka Pilarczyk, product manager marki Amica opowiedziała o funkcjonalności nowych urządzeń do zabudowy X-type.
Zaprezentowane wzornictwo piekarników podąża za aktualnymi trendami – konsumenci mają do wyboru połączenie stali nierdzewnej z czarnym szkłem, a także wersję całkowicie czarną lub białą.

Automatyczne dozowanie detergentów oraz para wodna

Techniczne ulepszenia nie ominęły segmentu prania i suszenia. Na ekspozycji firmy, mogliśmy przyglądać się pięknie zabudowanej strefie, w której błyszczały najnowsze pralki i suszarki z serii DreamWash. Zaprezentowane w zeszłym roku, zrobiły one na klientach i partnerach biznesowych Amiki duże wrażenie. Zaprojektowanie i wprowadzenie na rynek produktów tej linii, to z pewnością dobry krok naprzód, tak pod kątem jakości technicznej sprzętów, jak i funkcjonalności. Producent nie tylko postawił na parę wodną, dołączoną do większości programów prania, ale także na automatyczne dozowanie, które tak bardzo zaciekawia nowoczesnych konsumentów. Oprócz tego design – po zestawieniu w słupku czy obok siebie obu modeli, strefa prania bądź garderoba wyglądają zjawiskowo.

W trosce o czyste naczynia

Chyba każdy wie, jak irytujący może być nieskutecznie działający sprzęt, zwłaszcza zmywarka, która nie domywa naczyń. Amica konfrontuje się z problemem i implementuje w nowych zmywarkach funkcję PerfectWash, czyli innowacyjne ramię natryskowe, którego połowa obraca się wokół własnej osi. Umieszczono je w górnym koszu, dzięki temu woda dociera w każdy zakamarek komory zmywania.

Zaprezentowane na stoisku zmywarki z funkcją PerfectWash, zostały wyposażone także w inne, dobrze znane z poprzednich modeli funkcjonalności – mowa m.in. o silniku LogicDrive 2.0., trzeciej szufladzie MaxiSpace3, suszeniu TurboDrying, a także klasie efektywności energetycznej A+++.

Amica radzi: jeśli kochamy wino, zadbajmy o nie

Jesteśmy coraz bardziej światowi, podróżujemy, odkrywamy nowe smaki i potrawy. Kosztujemy też wina z całego świata i doceniamy jakość dobrze przechowywanych butelek. Potwierdza to Amica, która pierwszy raz w historii postanowiła wprowadzić do oferty winiarki. Chłodziarki do wina optymalnie dbają o jakość trunku, zapewniając odpowiednią wilgotność, brak promieni UV czy wyjątkowo ważną temperaturę chłodzenia. W tej chwili produkt ten cieszy się dużą popularnością w krajach takich jak Francja i Anglia, ale w ocenie zarządu grupy Amica jest to kategoria, która może generować znaczne wzrosty sprzedaży w najbliższych latach.

Oferowane przez markę Amica modele, będą też spójnym uzupełnieniem całej kolekcji X-type, tworząc piękny set urządzeń, obok kuchenki mikrofalowej, piekarnika kompaktowego czy parowego, a także szuflady do podgrzewania talerzy i filiżanek.

Amica oferuje modele w różnych wariantach: dostępne są winiarki podblatowe, wolnostojące oraz do zabudowy, wpisujące się swoim designem w najnowsze trendy w dziedzinie wzornictwa. Chłodziarki do wina wyposażone są choćby w Amica VinoOptima System™ gwarantujący zawsze właściwe warunki przechowywania dla różnych rodzajów trunku. Dzięki strefom z elektroniczną regulacją temperatury, w urządzeniach mogą być przechowywane różne rodzaje win.

Lodówki – łatwe zarządzanie przestrzenią

W ofercie producenta znalazły się lodówki – wśród najnowszych te z serii X-type. Producent zastosował w nich rozwiązanie nazwane Amica SpaceManagement System – kolorowe szuflady ze specjalnym nadrukiem to ułatwienie organizacji produktów w zamrażalce: szara przeznaczona jest na mrożonki z owoców i warzyw, a także lody, grafitowa na pierogi, frytki, pizzę i zamrożony chleb, natomiast czerwona na mięso oraz ryby. Funkcjonalność pomaga utrzymać porządek w części mrożącej i w sposób intuicyjny odnaleźć poszczególne produkty. W lodówkach znajdziemy także bambusową dwustronną deskę do wina i serów, a także ruchome pudełko SnackBox, idealne jako pojemnik na przekąski.

Katarzyna Sprawka – młodszy manager sprzedaży opowiedziała nie tylko o nowych lodówkach do zabudowy X-type, ale także o modelach wolnostojących z filtrem antyzapachowym FreshOn i systemem Total NoFrost.


Małe AGD nie tak spektakularne, ale wyjątkowo ładne i praktyczne

– Segment małego AGD ma być skuteczny w działaniu, nie trzeba dodawać do niego dodatkowych, niepotrzebnych bajerów – takie opinie słyszałam od wielu firm, potwierdziła to także marka Amica. Podczas tegorocznych targów w Berlinie, prezentowane przez Amicę sprzęty drobne oprócz użytecznych funkcji, cieszyły także oko wyjątkowo stylistyczną ich formą.

Potwierdza to choćby najnowszy czajnik KF 4041 o pojemności 1,7 l.  Obrotowa podstawa podstawa 360⁰, płaski element grzejny, filtr antywapienny czy kontroler Otter, zapewniający bezpieczeństwo użytkowania, ale także oszczędność czasu i pieniędzy, to funkcje bazowe. Główną zaletą jest jednak wygląd retro, który wpisuje się zarówno w nowoczesne wnętrza, ale także w te stylizowane na styl rustykalny.

Pokazano także m.in. nowy parowar PT 4041, dzięki któremu przygotowanie pysznego, niskokalorycznego i pełnego cennych wartości odżywczych posiłku jeszcze nigdy nie było tak proste.  Z łatwością ugotujemy w nim jednocześnie warzywa, mięso, jak i ryż.

Oprócz tego, ciekawym uzupełnieniem dopracowanego stoiska były kolorowe odkurzacze. Dostępne w kilku wariantach kolorystyki, mimo nietuzinkowego wyglądu, mają zapewnić intuicyjną obsługę oraz skuteczność w działaniu.