Ruszył przetarg na najem 20 elektrycznych samochodów dostawczych o ładowności do 800 kg i dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pierwsza grupa elektryków dołączy do pocztowej floty pojazdów we wrześniu br.

Elektryczne auta trafią do Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Wszystkie mają być wyposażone w systemy szybkiego ładowania. Poczta skorzysta z 36-miesięcznego najmu wraz z serwisem pojazdów. Pełny pakiet ubezpieczenia pojazdów w zakresie OC i AC, wraz z ochroną NNW zapewni Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.

Poczta Polska chce być firmą dbającą o lokalne społeczności i troszczącą się o ograniczenie zanieczyszczenia powietrza. Pozyskanie elektrycznych aut to dla Poczty Polskiej nie tylko oszczędności w eksploatacji, ale przede wszystkim działania na rzecz ekologii i czystego powietrza w miastach.

Decyzja Poczty Polskiej o stopniowej wymianie floty na elektryczną wpisuje się w przygotowany przez Ministerstwo Energii „Plan rozwoju elektromobilności w Polsce”, który jest częścią „Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”. Program ma na celu popularyzację elektromobilności i paliw alternatywnych w Polsce.

Spółka od 2018 roku przeprowadza największe w Polsce testy aut elektrycznych, dostępnych na krajowym rynku. W kwietniu ub. roku wzięło w nich udział siedem marek aut o ładowności do 800 kg: Renault Kangoo Z.E., Zeppelin Goupil G4, Goupil G5,  Melex 381, 382, 391, Peugeot Partner Electric, Citroen Berlingo Electric, Nissan e-NV200, KOMEL – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Kierowcy Poczty Polskiej przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne (przyspieszenie, prędkość i hamowanie), komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Oprócz aut przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania.

Przeczytaj także:

Obecnie – do połowy maja – trwają kolejne testy samochodów elektrycznych do 3.5 tony, tym razem o ładowności powyżej 800 kg. Bierze w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E., (wyjechał na polskie drogi w styczniu 2019 r.), Volkswagen e-Crafter (od czwartego kwartału 2018 r.), Maxus-Hitachi (od września 2018) oraz Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r.).

Poczta Polska jest największym operatorem logistycznym w kraju. Pracownicy Poczty Polskiej mają do dyspozycji 6 tys. pojazdów o ładowności 0,5–24 t, 60% pojazdów jest w wieku poniżej 2,5 roku. Ponad 30 tys. listonoszy i kurierów dostarcza dziennie kilka mln przesyłek.

materiał prasowy