Wiele osób szczególnie młodych nie wyobraża sobie dziś życia bez odbiornika GPS. Nawigacja niezwykle ułatwia przemieszczanie się i pozwala zaoszczędzić czas w dotarciu do celu. Czym jednak jest GPS i jakie znaczenie ma on dla biznesu?

Typy urządzeń nawigujących

GPS to nic innego jak system satelitarny, za pomocą którego można wyznaczyć położenie konkretnego punktu w czasie. Spośród urządzeń GPS wyróżnia się np. dedykowaną nawigację. Są to niewielkie, ręczne odbiorniki, które można zabrać ze sobą na wycieczkę, albo na spacer. Do tej kategorii zalicza się też urządzenia używane w samochodach, które często posiadają również dodatkowe funkcje np. możliwość odtwarzania muzyki i filmów. Takie produkty można znaleźć np. na: https://www.gpsguardian.pl/. Odbiorniki nazywane dedykowaną nawigacją to także te używane w samolotach, albo na statkach. Innym typem GPS są moduły, które uzyskują połączenie z segmentem kosmicznym przez Bluetooth, albo USB. Zazwyczaj uzyskane informacje wyświetlane są na ekranie monitora w laptopie, albo komputerze. Bardzo użyteczne są również lokalizatory, które pozwalają na wyznaczenie i monitorowanie trasy pojazdu. Często takie rozwiązanie wykorzystywane jest właśnie w biznesie. Firmy transportowe, mogą w ten sposób kontrolować trasę przebytą przez pojazdy należące do floty. Tym samym, dzięki lokalizatorom można oszacować wydatki na paliwo oraz na eksploatację pojazdu. Dodatkowo, w przypadku kradzieży, w krótkim czasie można namierzyć samochód. Obecnie za odbiorniki z dedykowaną nawigacją uznaje się również smartfony i tablety, które posiadają wbudowany system lokalizowania. Geolokalizacja jest bardzo często wykorzystywana przez użytkowników, nie tylko do wyznaczania trasy, ale również udostępnienia na portalach społecznościowych informacji o swoim położeniu. Usługa lokalizowania jest darmowa i ogólnodostępna.

Funkcje GPS-a

Urządzenia nawigacyjne mają przede wszystkim odbierać sygnały z satelitarne oraz identyfikować satelity. Posiadają one jednak dodatkowe funkcje jak: wyznaczanie pola powierzchni, albo obliczanie odległości. Ponadto, w zależności od wersji odbiornika, urządzenie może nawigować „po trasie”, albo „od punktu”. Dodatkowo, bardzo pomocna jest możliwość łączenia się z wieloma urządzeniami za pomocą USB, albo Bluetoootha. Wszystkie wymienione funkcje są niezwykle istotne w biznesie, bo pozwalają w krótkim czasie dotrzeć do klienta. Dzięki nim uniknie się niespodziewanych sytuacji w postaci zgubienia drogi, a wyznaczoną trasę można przesłać na inne urządzenie multimedialne.

Zalety urządzeń z GPS-em

Jedną z głównych zalet odbiorników GPS jest to, że działają one całą dobę. Poza tym, mogą one wyznaczyć pozycję obiektu na całym świecie. Dodatkowo, wyniki analiz położenia są odporne na działanie czynników atmosferycznych. Internetowa nawigacja usprawnia przemieszczanie się. Po ustaleniu deklaracji trasy rozwiązanie w postaci widocznej drogi mamy niemal natychmiast. Oczywistym jest, że udogodnieniem jest też usługa głośnomówiąca, która ułatwia korzystanie z nawigacji podczas jazdy samochodem, albo używanie jej przez osoby niewidome.