Zintegrowane z terminalami płatniczymi systemy kasowe do niedawna były zarezerwowane dla dużych sieci handlowych. Rozwiązanie, które niesie ze sobą wymierne korzyści dla przedsiębiorców trafia coraz częściej do mniejszych sklepów. Przeprowadzenie integracji owocuje obniżeniem kosztów, mniejszą ilością błędów ludzkich i większą niezawodnością systemów płatniczych.

Polacy kochają karty

Jak wynika z raportu Narodowego Banku Polskiego „Informacja o kartach płatniczych” z grudnia 2014 roku Polacy coraz chętniej płacą kartami. W III kw. ub. roku zarejestrowano 487,3 mln transakcji bezgotówkowych. Liczba transakcji rok do roku wzrosła aż o 33%. Rośnie również wartość transakcji bezgotówkowych zarejestrowanych przez agentów rozliczeniowych. W III kwartale 2014 r. wyniosła 37,5 mld zł. Przedsiębiorcy muszą być coraz lepiej przygotowani do odpowiedzi na rosnące wymagania ich klientów, a większa liczba transakcji oznaczać może zarówno większe zyski jak i ryzyko powstawania błędów. Z pomocą przychodzi technologia integrująca systemy kasowe z terminalem płatniczym.

Zamień terminal na smart pin pad

Smart pin pad to terminal z czytnikiem płatności zbliżeniowych, zależny od kasy fiskalnej. Rozwiązanie może być wykorzystywane zarówno przez sieci sklepów posiadające własne rozwiązania informatyczne, jak i przedsiębiorców korzystających z oprogramowania dostarczanego przez firmy zewnętrzne. Doświadczenie First Data w tworzeniu i obsłudze zaawansowanych rozwiązań płatniczych przekłada się na pełne wsparcie klientów na każdym etapie realizacji. Przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie merytoryczne w przypadku wystąpienia problemów, zweryfikowanie poprawność implementacji czy pomoc w pierwszym okresie po wdrożeniu rozwiązania.

Coraz więcej przedsiębiorców modernizuje wykorzystywane rozwiązania i integruje terminal z kasą fiskalną. Najnowszym udostępnionym przez nas rozwiązaniem jest smart pin pad, który nie tylko skraca czas transakcji i eliminuje błędy kasjera, ale również pozwala na łatwiejsze oferowanie usług dodatkowych. Dajemy rozwiązanie, które pozwala lepiej obsługiwać płatności kartą.– mówi Arkadiusz Kazanecki, dyrektor handlowy First Data Polska.

Niższe koszty

Zintegrowanie systemu kasowego z terminalem płatniczym bezpośrednio obniża koszty obsługi kartowej. Skala oszczędności uzależniona jest liczby stanowisk kasowych wyposażonych w terminale płatnicze. Co ważne ceny najmu sprzętu wykorzystywanego w rozwiązaniach zintegrowanych, niższe niż przy niezależnych terminalach, gwarantują opłacalność rozwiązania nawet dla przedsiębiorców dysponujących kilkoma stanowiskami kasowymi. Rozbudowane możliwości smart pin padów pozwalają obniżać opłaty transakcyjne ponoszone przez przedsiębiorcę poprzez wygodny dostęp do dodatkowych usług, takich jak np. transakcje w walucie karty (tzw. DCC). Szacuje się, że sklepy, które zdecydowały się na zintegrowanie systemu kasowego, odnotowały nawet kilkuset procentowe wzrosty liczby transakcji DCC oraz cash back, co przekłada się na dodatkowe zyski dla przedsiębiorcy.

Wygoda i szybsza obsługa klientów

Ograniczenie kontaktu kasjera z kartami płatniczymi klientów sprzyja również skróceniu czasu trwania transakcji – jak wynika z danych First Data Polska, wykorzystanie smart pin padów pozwala na jego zredukowanie nawet o połowę. Dodatkowymi atutami rozwiązania są jego niewielkie rozmiary, pozwalające na zaoszczędzenie miejsca na ladzie, a także znacznie niższa awaryjność. Brak zaangażowanie po stronie kasjera to większe poczucie bezpieczeństwa dla klienta.

Zmiana sposobu integracji systemu kasowego z terminalem płatniczym przyczyniła się do znaczącego skrócenia czasu trwania transakcji dokonywanych za pomocą kart płatniczych oraz usprawnienia procesu obsługi w naszych sklepach – przyznaje Karol Szczepański, franczyzobiorca sieci Piotr i Paweł.

Bez błędów i strat

W przeciwieństwie do klasycznego terminala płatniczego, transakcje przy użyciu smart pin padów nie wymagają dodatkowego zaangażowania kasjera. Dane są automatycznie przesyłane z kasy fiskalnej do pin pada, co eliminuje większość błędów związanych z nieprawidłowym wprowadzeniem kwoty transakcji, a w efekcie pozytywnie wpływa na zmniejszenie liczby składanych przez klientów reklamacji oraz pozwala przedsiębiorcom uniknąć strat.

źródło: First Data