Nową konkurencję na rynku przyjmujemy z entuzjazmem, gdyż uważamy, że konkurencja zawsze wpływa pozytywnie na rynek i jakość usług. Konkurencja prowadzi do powstawania innowacji i również nam pozwala być bardziej efektywnym. mytaxi jako pierwsza na świecie zaproponowała aplikację łączącą bezpośrednio kierowcę i pasażera bez pośrednictwa centrali już w 2009 roku. Nasze rozwiązanie zmieniło sposób funkcjonowania rynku taksówek, dlatego również spotykamy się z niechęcią, głównie ze strony korporacji taxi, zarówno w Polsce jak i w innych krajach. Niemniej jednak jesteśmy zdania, że aby zachowane były zasady uczciwej konkurencji, wszystkie istniejące podmioty powinny działać zgodnie z obowiązującym prawem. Przewóz osób, zarówno w Polsce, jak i innych krajach Europy Zachodniej, jest nielegalny. Dlatego mytaxi współpracuje wyłącznie z licencjonowanymi taksówkarzami. Pojawienie się takich aplikacji jak Uber, dających możliwość świadczenia usług przewozu osób każdemu kierowcy, nie jest w zgodzie z obowiązującymi regulacjami prawnymi i działa na rynek niekorzystnie.

Aplikacja Uber nie oferuje więcej możliwości niż aplikacja mytaxi i z tego powodu nie jest innowacją. Na polskim rynku aplikacje łączące bezpośrednio kierowcę i pasażera działają już od roku 2012. Przykładem jest mytaxi, która dodatkowo pozwala ocenić w skali do 5 gwiazdek każdy kurs, kierowcy z wyższą średnią oceną są preferowani do zamówień w przyszłości. Aplikacja mytaxi oferuje również możliwość płatności za kurs przez aplikację. Oprócz tego w dalszym ciągu przewiduje możliwość płacenia gotówką lub kartą płatniczą w taksówce, oferuje zamówienia z wyprzedzeniem oraz konta firmowe dla biznesu, które nie są dostępne w usłudze Uber.

W Warszawie jest już ok. 11 tysięcy aktywnych licencji, to więcej na jednego mieszkańca niż w Berlinie czy Madrycie. Nadpodaż taksówek powoduje, że rynek jest bardzo konkurencyjny. W Warszawie stawki za kilometr, w odróżnieniu od innych miast Europy, są różne i w licencjonowanych taksówkach wynoszą od 1,80 do 2,40 za km. Prawo wymaga również, aby w stolicy każdy taksówkarz zdał egzamin z topografii miasta, posiadał badania lekarskie oraz wykazał swoją niekaralność. Ponadto prawo miejscowe wymaga, aby wszystkie taksówki były jednakowo oznaczone oraz posiadały zalegalizowany taksometr, ustalono też maksymalną taryfę (w Warszawie przykładowo w wysokości 3zł za km). Są to regulacje mające stanowić nie tylko o zasadach konkurencji, ale też być zapewnieniem bezpieczeństwa dla pasażerów i obowiązują bezwzględnie wszystkie firmy działające w Polsce.

 Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce