Już w ten weekend Gdynia będzie sportowym punktem na mapie Polski. W dniach 3–5 sierpnia odbywa się bowiem Enea IRONMAN 70.3 – jedna z największych triathlonowych imprez sezonu, która okazuje się skutecznym narzędziem do promocji – ale nie tylko. Organizatorzy zadbali o znanych muzyków, gwiazdy telewizji i sportu, a także całą masę  atrakcji dla kibiców.

Triathlonowe święto w Gdyni przyciągnie tysiące triathlonistów z całej Europy i nie tylko. Główny dystans to tytułowe 1/2 Iron Man (70.3), dodatkowo będzie można zmierzyć się z dystansem Sprint oraz w sztafecie na dystansie Sprint. Dla najmłodszych przewidziane zostały zawody Iron Kids dla różnych grup wiekowych.

– Ogromnie cieszy nas rosnąca popularność triathlonu. To znak, że energia od Enei jest doskonale wykorzystywana. Dla nas to powód do radości, że możemy towarzyszyć zawodnikom, w tym także licznej grupie naszych pracowników w pokonywaniu własnych słabości i realizacji pasji – powiedział Sławomir Krenczyk, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji Enei.

Sport i biznes – światy wyjątkowo sobie bliskie

Święto sportu to nie tylko rywalizacja, emocje i pot – to także wielkie przedsięwzięcie biznesowe. Istnieje wiele badań potwierdzających, że sponsoring sportowy to jedno z najefektywniejszych narzędzi marketingowych – to także wyjątkowo dobry kanał komunikacji budujący pozytywne skojarzenia. Sport i biznes opierają się na podobnych wartościach – na cierpliwości i wytrzymałości w dążeniu do celu. Podobne wnioski płyną z Gdynii – organizatorzy Enea IRONMAN słusznie zauważają, że sport i biznes łączą się ze sobą od zawsze. – Triathlon jest o tyle wdzięczną konkurencją sportową, że nie jest to połączenie czysto formalne, ale jak najbardziej namacalne. Wielu z partnerów Enea IRONMAN 70.3 Gdynia jest czynnie zaangażowana w tę dyscyplinę. Nie tylko wspierają nas, jako organizatorów, ale także sami startują w naszych zawodach. Zupełnie inaczej współpracuje się z ludźmi, którzy sami dany sport uprawiają. Na liście startowej Enea IRONMAN 70.3 Gdynia są między innymi pracownicy sponsora tytularnego zawodów – grupy Enea, jest sztafeta miejska, w której biegnie prezydent miasta Gdyni, jest drużyna Citi Handlowy i wielu innych naszych partnerów specjalnie dla portalu BiznesTuba.pl, komentuje Natalia Jędrzejczyk, rzecznik prasowy Enea IRONMAN 70.3 Gdynia.

Enea Ironman Gdynia 2017-08-05 Gdynia sm 274

Zapytaliśmy także jak kształtuje się impreza w oparciu o partnerów biznesowych, czyli kto wspiera wydarzenie:

W Enea IRONMAN 70.3 Gdynia i imprezach towarzyszących bierze udział 4 tysiące uczestników. Wspiera nas ponad 30 partnerów biznesowych, z różnych dziedzin. Jest wśród nich producent rowerów Giant, jest nasz partner technologiczny marka Saucony oraz nasz partner motoryzacyjny – Mercedez-Benz. Oprócz tego przy projekcie współpracujemy z firmą Shimano, Lech Free, Wiśniowski, RedBull, Tidal, Cisowianka, Citi Handlowy, Domino’s Pizza,  VGL Group, PowerBar, Atende Software czy SailFish – dodaje Natalia Jędrzejczyk.

Katarzyna Stankiewicz ambasadorką tegorocznej imprezy

Tegorocznym Ambasadorem Enea IRONMAN 70.3 Gdynia została piosenkarka Katarzyna Stankiewicz, która w sobotę zadebiutuje w zawodach triathlonowych, na dystansie sprinterskim. − To będzie mój pierwszy udział w imprezie sportowej. Nie czuję tremy i nie porównałabym tego z występem na scenie, gdyż emocje się skrajnie różne. Szykuję się do tego startu od paru miesięcy, czuję się przygotowana na tyle, by skończyć triathlon i zmieścić się w dwóch godzinach. Polubiłam to, co sport robi z moim ciałem i umysłem. Zostanę z nim na dłużej, choć jeszcze nie wiem w jakim zakresie.- mówiła na konferencji prasowej Katarzyna Stankiewicz, piosenkarka, autorka tekstów, ambasadorka zawodów – komentuje artystka.

Sport to także wyjątkowo skuteczny marketing

Takie wydarzenia jak Enea IRONMAN to z pewnością wyjątkowo przemyślana impreza pod kątem marketingowym – nie dość, że do nadmorskiego miasta przybywają tysiące uczestników nie tylko z Polski, ale także z niemal 50 krajów świata, to sama formuła wydarzenia przyciąga kolejne tysiące kibicujących oraz mieszkańców pobliskich miejscowości, którzy przyglądają się elementom identyfikacji wizualnej danych firm, siedzą na obrandowanych leżakach, wspierają uczestników rozdawanymi przez organizatorów marketingowymi gadżetami do kibicowania z logotypami partnerów. W strefie dla uczestników triathlonu, organizatorzy przygotowali strefy posiłków i napojów, które także są idealną okazją do budowania relacji z daną marką z sektora gastronomicznego czy alkoholowego (a piwo, tak ważne przy nawodnieniu uczestników, na IRONMAN leje się przecież hektolitrami).

Enea Ironman Gdynia 2017-08-05 Gdynia sm 769

Dla wszystkich gości, organizatorzy przygotowali także szereg atrakcji dla całych rodzin. Motywem przewodnim tegorocznej Strefy Rodzinnej w ramach Enea IRONMAN 70.3 Gdynia są Hawaje, bo to właśnie Hawaje są kolebką światowego triathlonu. W tym roku mija równo 40 lat od pierwszych, historycznych zawodów IRONMAN. Z okazji Enea IRONMAN 70.3 Gdynia na Plaży Miejskiej w Gdyni „wyrosną” palmy, a dla kibiców i plażowiczów odbędą się pokazy tańca Hula, tradycyjnego tańca hawajskiego. Nie lada atrakcją będą warsztaty z lepienia zamków z piasku dla dzieci, które są zaplanowane na sobotę i niedzielę (4-5 sierpnia). Oprócz tego przez cały weekend w Strefie Rodzinnej będzie można bezpłatnie korzystać z wielu innych atrakcji m.in. skimboardu, trampoliny czy basenu z piłeczkami. A w strefie animacji dla najmłodszych także malowanie buziek i wielkie bańki mydlane. Odbędą się także projekcie filmowe.

Wielkie święto triathlonu w Gdyni, moc atrakcji dla mieszkańców

Pytając organizatorów, czy warto wziąć udział w takim wydarzeniu, nie trzeba długo przekonywać – co potwierdza Natalia Jędrzejczyk, rzecznik prasowy prasowy Enea IRONMAN 70.3 Gdynia: – Triathlon to dyscyplina wymagająca wytrzymałości i poświęcenia. Triathloniści to mistrzowie życiowej logistyki. Nie jest łatwo połączyć trenowanie trzech dyscyplin, pracę zawodową i rodzinę. Sport bardzo systematyzuje życie i nie pozwala na marnowanie czasu. Co przekłada się na efektywność także w pracy, co jest doceniane przez pracodawców.

MS