Polski producent po raz kolejny postawił na rozwój i oddał do użytku showroom o powierzchni ponad 500 metrów kwadratowych, zlokalizowany przy siedzibie spółki Amica Handel i Marketing na Inea Stadionie w Poznaniu. Na uroczystym otwarciu nie zabrakło najważniejszych przedstawicieli firmy, ale też Prezydenta Poznania – Jacka Jaśkowiaka. Dla gości przygotowano pokaz life cookingu w wykonaniu mistrza kulinarnego, Andrzeja Polana.

Podczas otwierającej showroom konferencji prasowej, mogliśmy przyglądać się nie tylko produktom marki Amica, ale także innym markom należącym do grupy (tj. Hansa, Gram i CDA). Głównym przeznaczeniem tego miejsca jest z pewnością podejmowanie kontrahentów z całego świata oraz gości zainteresowanych ofertą firmy – przede wszystkim klientów, ale również partnerów czy przedstawicieli mediów. Przestronna przestrzeń pokazowa została wyposażona także w strefę szkoleniową, salę konferencyjną, a także kameralną salkę spotkań.

– Do showroomu będziemy zapraszać naszych partnerów handlowych, dostawców i gości korporacyjnych, ale będzie to także miejsce, w którym prowadzone będą szkolenia z wdrażanych produktów i funkcjonalności  – mówił Piotr Skubel, wiceprezes zarządu Grupy Amica oraz prezes zarządu Amica Handel i Marketing. – Myślimy też o tym, żeby był to punkt na mapie Poznania, który odwiedzać będą osoby niezwiązane biznesowo z naszą firmą, a zainteresowane jej tradycjami i osiągnięciami – na przykład grupy szkolne. Marzy nam się, żeby showroom był miejscem wydarzeń kulinarnych czy warsztatów dla młodzieży, która miałaby okazję w praktyczny i ciekawy sposób dowiedzieć się więcej na temat zdrowego gotowania i technologii, jakie mogą w tym pomóc. Realizując tę inwestycję, chcieliśmy, żeby showroom służył nie tylko celom handlowo-marketingowym, ale również „żył” na co dzień i stał się miejscem wartościowym dla mieszkańców miasta i regionu – dodaje.

Salon pokazowy to część szerszej strategii firmy, która zakładała m.in. inwestycję w Europie Zachodniej, a także wybudowanie nowoczesnego, w pełni automatycznego magazynu wysokiego składowania we Wronkach. Oddanie do użytku zaawansowanego centrum logistyki pozwala dziś obsługiwać blisko 60 rynków zagranicznych, na których Amica sprzedaje swe produkty. – Wcześniej skupialiśmy się na umocnieniu swojej pozycji na rynkach zagranicznych poprzez akwizycje, które mają nam pomóc w rozwinięciu kanałów sprzedaży na najbardziej wymagających dla producentów rynkach zachodnich. Konsekwencją rosnącej sprzedaży i wchodzenia na nowe rynki była potrzeba rozbudowy centrum logistycznego i powstanie supernowoczesnego, w pełni zdygitalizowanego magazynu wysokiego składowania, który jest jedną z naszych największych inwestycji w ostatnich latach. Po tych zmianach naturalną potrzebą było wsparcie działań marketingowych, ponieważ jako Grupa osiągnęliśmy już taką wielkość i zasięg, że odczuliśmy potrzebę stworzenia miejsca w którym możemy pokazać nasze produkty w sposób, który pozwoli zapoznać się nie tylko z walorami estetycznymi, ale także z rozwiązaniami technologicznymi. Wielu naszych klientów sygnalizowało, że zależy im na możliwości praktycznego sprawdzenia oferowanych przez nas rozwiązań. Nasza nowa inwestycja ma im w tym pomóc – mówi Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica.

Amica chce aktywniej wejść w kanał SMK, czyli Studiów Mebli Kuchennych. Mimo, że dotychczas producent był aktywny w tym kanale sprzedaży, wyniki nie były zadowalające. Budowa showroomu ma z pewnością przyczynić się do zwiększenia obecności i tym samym realizacji założeń sprzedażowych produktów do zabudowy i pełnej linii sprzętów kuchennych.

– Studia mebli kuchennych to kanał sprzedaży, z którego korzystają najlepsze marki na rynku. Jego specyfikę kształtują niezwykle wymagający klienci, którzy decydują się na zamówienie zindywidualizowanego projektu kuchni, do którego od razu zostaną dopasowane konkretne urządzenia AGD. Żeby sprostać takim wymaganiom od lat rozwijamy naszą najbardziej zaawansowaną linię produktów, jaką jest Amica IN. Pracujemy także nad rozszerzeniem linii produktów do zabudowy o kolejne, tak żeby klient mógł do piekarnika, lodówki, zmywarki czy okapu dobrać ekspres do zabudowy czy domową lodówkę na wino. Tylko dzięki temu stworzymy kompleksową ofertę, która znacząco pozwoli nam zwiększyć nasze udziały w tym segmencie rynku. Całą ofertę klienci będą mogli oczywiście zobaczyć w odpowiedniej aranżacji w nowym showroomie – mówi  Piotr Skubel, wiceprezes zarządu Grupy Amica i prezes zarządu Amica Handel i Marketing.

Autor: Magda Strzykalska, zdjęcia: Amica