Renault we współpracy ze spółką The Mobility House (TMH) przeprowadziło w Niemczech eksperyment w zakresie inteligentnego ładowania. Technologia oferowana przez TMH umożliwia automatyczne ładowanie samochodów elektrycznych w czasie, w którym ceny energii elektrycznej są najniższe. Jedenastu pracowników Renault w Niemczech testowało ten system w warunkach domowych na swoich modelach ZOE.

Zmniejszenie kosztów ładowania akumulatorów

Szybsze ładowanie samochodu elektrycznego to dobre rozwiązanie, ale możliwość ładowania go taniej to rozwiązanie jeszcze lepsze. Renault Niemcy połączyło siły ze spółką The Mobility House, posiadającą oddziały w Zurychu i w Monachium, specjalizującą się w mobilności elektrycznej. Proponuje ona w szczególności gniazda inteligentnego ładowania i rozwiązania z zakresu magazynowania energii.

Spółka The Mobility House opracowała program, który umożliwia skrócenie czasu ładowania o godzinę wraz z jednoczesnym znaczącym zmniejszeniem jego kosztów. Do przeprowadzenia eksperymentu wybrano jedenastu pracowników Renault, będących właścicielami ZOE, którzy mieli przetestować system wdrażany przez The Mobility House w warunkach rzeczywistych.

Jak to działa? Po podłączeniu do specjalnej stacji ładowania, zainstalowanej w domach pracowników testujących system, ZOE przekazuje informacje dotyczące zapotrzebowania na prąd do spółki TMH poprzez Renault Global Data Center. Spółka planuje ładowanie akumulatorów samochodu zgodnie ze stawkami energii. System śledzi szczytowe zapotrzebowania: im są one większe, tym cena energii jest wyższa, tak więc w tym czasie samochód nie jest ładowany. Jak tylko zapotrzebowanie na energię maleje, cena energii maleje również i samochód może wówczas zostać naładowany po najniższych kosztach, szybciej i do pełna.

Technologia ta umożliwia również właścicielom samochodów elektrycznych automatyczne zoptymalizowanie ich wydatków na energię. Jest to pierwszy etap w projektowaniu inteligentnych sieci energetycznych, zwanych również Smart Grid. Renault i TMH współpracują też przy innych rozwiązaniach mających na celu ograniczenie kosztów ładowania i zaoferowanie właścicielom samochodów elektrycznych możliwości zarabiania pieniędzy poprzez produkcję energii elektrycznej, która następnie będzie dystrybuowana w sieci energetycznej.

 
Samochód elektryczny – rozwiązanie dla klimatu

Dzięki zmianie, która już ma miejsce w miksach energetycznych większości krajów świata, ślad węglowy użytkownika samochodu elektrycznego systematycznie i w istotnym stopniu maleje. W skali świata 56% nowych instalacji produkujących energię elektryczną korzysta z odnawialnych źródeł energii. W skali Europy ten poziom wynosi 72%.

Grupa Renault, pionier na rynku pojazdów w 100% elektrycznych i dostępnych masowo, jest jedynym producentem oferującym ich pełną gamę. Dla Renault pojazd elektryczny stanowi skuteczne rozwiązanie w walce z globalnym ociepleniem.

Pojazd elektryczny pracuje bez spalania paliw kopalnych, a więc nie emituje CO2 podczas jazdy¹. I tak ZOE emituje 0 g/km, podczas gdy samochód o podobnych rozmiarach, z napędem spalinowym lub hybrydowym, emituje minimum 84 g CO2 na kilometr.

Model Renault ZOE oferuje zasięg 210 km (silnik Q210) lub 240 km (silnik Q240) w homologowanym cyklu; rzeczywisty zasięg wynosi więc pomiędzy 100 a 170 km.

Alians Renault-Nissan jest oficjalnym partnerem COP21, ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych
w sprawie zmian klimatu. Flota 200 samochodów elektrycznych Aliansu, w tym 100 pojazdów Renault ZOE, zapewni transport delegatów w Paris-Le Bourget między 30 listopada a 11 grudnia 2015 r.

Renault