Home Design Geberit: w biznesie trzeba postawić przede wszystkim na ekologię

Geberit: w biznesie trzeba postawić przede wszystkim na ekologię

4 Design Days to już nie tylko targi, podczas których główną rolę odgrywa wzornictwo produktów. Potwierdziła to tegoroczna edycja, która skupiła się także na temacie ekologii w projektowaniu. Temat ten był poruszany podczas wielu paneli, ale także co ważne – przez samych producentów na ich ekspozycjach. Aspekty troski o środowisko i odpowiedzialne projektowanie dobitnie zauważyliśmy na stoisku szwajcarskiej Grupy Geberit.

Geberit, jako specjalista w produkcji m.in. systemów instalacyjnych i stelaży podtynkowych, podczas tegorocznych targów rzucił światło na kwestie ekologii w procesie produkcji urządzeń sanitarnych na świecie. Temat ten był widoczny na ekspozycji firmy zlokalizowanej w katowickiej hali Spodka. Stoisko nie tylko przyciągało zielenią, ale także rozwiązaniami znacząco optymalizującymi zużycie wody i energii elektrycznej. Co więcej, na gości czekał miły upominek w postaci doniczki z kwiatem, który symbolizował troskę o przyrodę.

– Kwestie ekologii i ochrony środowiska są nam bardzo bliskie i od dawna są one wpisane w DNA marki. Dodatkowo podczas tegorocznych targów 4DD chcemy też promować kooperację z fundacją WWF w aspekcie wsparcia programu „Strażnicy Rzek” – mówił dla portalu BiznesTuba.pl, Krzysztof Brzeziński, dyrektor marketingu w firmie Geberit sp. z o. o.

Geberit był obecny także podczas jednego z paneli dotyczących problemu ekologii w procesie projektowym. Krzysztof Brzeziński, jako jeden z prelegentów, poruszył kwestie proekologiczne w biznesie. Jako przedstawiciel firmy produkcyjnej skupił się na kwestiach wykorzystania choćby tworzywa sztucznego i tego, jak ograniczyć negatywny ślad produkcyjny w środowisku. Według firmy Geberit rozwiązaniem może być jak najdłużej służący produkt, który będzie klientowi towarzyszył przez wiele lat. Żywotność spłuczki podtynkowej jest obliczana na m.in. 50 lat.

Acanto: pełne spektrum produktów dostępne w 2019 roku

Geberit znany jest przede wszystkim z produktów profesjonalnych, jednak tegoroczna edycja 4DD pokazała rozszerzone kompetencje producenta – klienci po raz pierwszy w tym roku mogli także przyglądać się produktom konsumenckim, czyli pełnej serii łazienkowo-ceramicznej Acanto. Na ekspozycji nie zabrakło także oferty flagowych produktów do instalacji „za ścianą”, czyli podtynkowych systemów instalacyjnych.

Połączenie kompetencji produktowych idealnie odzwierciedliła ekspozycja, przedstawiająca zaplecze procesów produkcyjnych. Zwiedzający ekspozycję marki Geberit mogli więc przyjrzeć się, jak wyglądają fazy produkcji, jakie komponenty i technologie wykorzystywane są np. do tworzenia ceramiki, a także jak wyglądają matryce do przygotowania form, z których z kolei powstają odlewy produktów ceramicznych.

„Design meets function”

Producent znając trendy sprzedażowe postawił podczas tych targów na zaprezentowanie eleganckiego designu subtelnych umywalek czy baterii. Duże wrażenie na zwiedzających zrobił także trend widoczny po zachodniej stronie granicy, mianowicie wkroczenie elektroniki do łazienki. Geberit zaprezentował toalety myjące AquaClean. Wpisują się ona m.in. w nowe hasło przewodnie, które będzie towarzyszyć marce i jej produktom w nowym roku sprzedażowym, czyli design w połączeniu z funkcjonalnością.

Przeczytaj także:

Klient też może być projektantem, czyli nowości firmy Elita Meble z katowickich targów 4 Design Days