Home Biznes Sport Dobra okazja do promocji

Dobra okazja do promocji

Już za kilka dni 62 polskich sportowców rozpocznie zmagania podczas XXIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w koreańskim PyeongChang. Ich występy przed telewizorami śledzić będą miliony Polaków. 

Dla 13 proc. ankietowanych igrzyska olimpijskie są bardzo ważnym wydarzeniem, a 38 proc. ocenia tę imprezę jako ważną.

– Dla niemal połowy respondentów kluczowym kryterium wyboru oglądanych zawodów podczas igrzysk są występy polskiej reprezentacji. Czyli w Korei przed telewizory przyciągną nas występy Kamila Stocha i jego kolegów z drużyny, Justyny Kowalczyk czy też panczenistów. Z kolei dla 36 proc. ważne jest zainteresowanie daną dyscypliną sportu – mówi Marcin Diakonowicz, Partner, Lider grupy sportowej w Deloitte. Co czwarty badany przyznał, że istotnym kryterium wyboru obserwowanych zawodów są godziny transmisji. 

Igrzyska to duma i fair play

W oczach Polaków Igrzyska Olimpijskie, to przede wszystkim najważniejsza impreza sportowa na świecie. Taką odpowiedź wskazało 31 proc. respondentów. To również pole rywalizacji pomiędzy krajami, które reprezentują zawodnicy (32 proc.). Aspekt rywalizacji przejawia się również w skojarzeniach respondentów z polską reprezentacją olimpijską, a dokładnie w poczuciu dumy z sukcesów polskich sportowców (40 proc.).

– Co ważne rywalizacja olimpijska krzewi otwartość, współpracę i ducha fair-play, co w zestawieniu z dużym zasięgiem i skalą imprezy stanowi dobrą okazję do promocji tych wartości – mówi Ireneusz Kutyła, Dyrektor Marketingu, Polski Komitet Olimpijski. Zdaniem Polaków powołanie do reprezentacji otrzymują przede wszystkim najlepsi sportowcy (39 proc.), a zostanie olimpijczykiem to marzenie każdej osoby, która profesjonalnie uprawia sport (34 proc.). Kibicując polskim sportowcom czujemy dumę z tego, że jesteśmy Polką/Polakiem.

Kibicujemy przede wszystkim skoczkom

Najpopularniejszą dyscypliną sportową, którą Polacy śledzą, jest piłka nożna. Jej kibicami jest aż 42 proc. ankietowanych. Popularność pozostałych dyscyplin sportu wynika w dużej mierze z sukcesów, jakie polscy sportowcy w nich odnoszą. Wśród sportów zimowych największym zainteresowaniem cieszą się skoki narciarskie, które wraz z siatkówką znalazły się na drugim miejscu wśród najpopularniejszych dyscyplin (22 proc.). Oprócz skoków ze sportów, które będą obecne na zimowych igrzyskach Polacy wymieniają jeszcze biegi narciarskie (9 proc.), łyżwiarstwo figurowe (7 proc.) oraz narciarstwo alpejskie i dowolne (po 3 proc.). Polacy kibicują polskim sportowcom, siedząc głównie na kanapie w domu. Aż 42 proc. badanych przyznało, że śledzi zawody sportowe przynajmniej raz w miesiącu lub częściej dzięki relacjom w telewizji, radiu czy internecie. Relacje z poprzednich igrzysk olimpijskich w Soczi oglądało na głównych antenach TVP średnio 2 mln widzów. Najwięcej, bo ponad 10 mln osób, przyciągnęły zawody w skokach narciarskich, podczas których Kamil Stoch zdobył złoty medal. Jak wynika z badania Deloitte zaledwie, co trzeci badany przyznał, że kibicuje sportowcom na stadionie lub innym obiekcie sportowym.