Skuteczna komunikacja marketingowa jest niezbędnym elementem prawidłowego funkcjonowania współczesnego biznesu. Należy zastanowić się jakie działania i jakie narzędzia będą na tyle efektywne, aby zainteresować naszym produktem czy usługą i zdobyć nowych klientów. Odpowiednio dobrany instrument promocji z pewnością pozwoli na osiągnięcie sukcesu. Musimy pamiętać jednak, że to, co w danym sektorze, miejscu czy sytuacji przynosi efekt, w innym wcale nie musi.

Warto wziąć pod uwagę fakt, że w ostatnich latach nastąpiły ogromne zmiany w otaczającej nas rzeczywistości – postęp technologiczny, zmiana uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw, większa świadomość klientów i co za tym idzie, zupełnie nowe potrzeby. Dziś, by być skutecznym musimy wyjść poza schemat i znane nam dotychczas narzędzia. Liczy się aktualność, ponieważ cykl życia produktu często jest bardzo krótki. Zakres usług także szybko się zmienia, ewoluuje, dopasowuje się do klienta, bo to on jest przecież kluczowy. Znaczenia nabiera interakcja z klientem, zrozumienie i dopasowanie do jego potrzeb.

Nowoczesny marketing powinien zawierać w sobie oryginalny pomysł, ciekawą formę prezentacji oraz treści dostosowane do indywidualnych preferencji odbiorców. Reklama danego produktu pokazana w odpowiednim miejscu, dopasowana do warunków pogodowych i dobrana pod kątem potencjalnych nabywców, będzie bardziej skuteczna i efektywna niż zwykły baner powieszony w przypadkowym miejscu. Przykładem może być reklama lodów wyświetlana w upalny, słoneczny dzień, w pobliżu sklepów spożywczych.

Treści przekazywane odbiorcy muszą zwracać jego uwagę, zawierać wszystkie istotne informacje, być zrozumiałe i czytelne oraz posiadać ładne „opakowanie”.

– Sprawdzonym sposobem na skuteczną komunikację są kioski informacyjne, zwane też totemami. To bardzo ważne narzędzie w branży marketingowej, które cechuje innowacyjność, nowoczesność, prestiż i co najważniejsze – aktualność. Spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagającego konsumenta i przynoszą mu jasne korzyści. To skuteczny i nieinwazyjny sposób na dotarcie do odbiorcy, bez potrzeby generowania wysokich kosztów- wyjaśnia Marcin Springer, Prezes Strong Signage.

Kioski informacyjne to zamknięte w estetycznej obudowie, specjalne monitory LCD, które wyświetlają dowolne treści multimedialne. Niektóre z nich wyposażone są w czujniki ruchu lub czytniki kodów kreskowych oraz kodów QR. Kioski informacyjne są z założenia przyjazne i funkcjonalne, bowiem zasada interakcji z nimi przypomina obsługę standardowego tableta czy smartfona. Efektywność infokiosków i ich zauważalność wiąże się oczywiście z odpowiednią lokalizacją, gdzie bezpośrednie zaangażowanie człowieka nie będzie możliwe lub mile widziane.

– Już dziś kioski informacyjne wykorzystywane są w bardzo wielu miejscach takich jak centra handlowe, kina, lotniska, punkty informacyjne, salony fryzjerskie, czy banki. Czyli wszędzie tam, gdzie potrzeby klienta stawiane są na pierwszym miejscu i gdzie chcemy skutecznie dotrzeć z naszym przekazem- dodaje Marcin Springer.

Więcej informacji na temat produktów Strong Signage znajduje się na www.strong-signage.pl

źródło: materiały prasowe Strong Signage