Home Biznes Ranking „Fortune” najbardziej wpływowych kobiet biznesu na świecie

Ranking „Fortune” najbardziej wpływowych kobiet biznesu na świecie

Lista najbardziej wpływowych kobiet biznesu na świecie ukazała się w magazynie „Fortune” po raz osiemnasty. W analizach uwzględniono regiony: Europa, Bliski Wschód, Afryka, Azja  i Pacyfik. W tegorocznej edycji występuje 27 liderek na stanowisku CEO. Kontrolują aż bilion dolarów na rynku akcji.

Pierwszą czwórkę MPW 2017 tworzą: Mary Barra – General Motors (pierwsze zdjęcie u góry z lewej strony), Indra Nooyi – PepsiCo (zdjęcie u góry po prawej stronie), Mrillyn Hewson – Lockheed Martin (zdjęcie na dole po lewej stronie) i Abigail Johnson- Fidelity Investments (zdjęcie na dole po prawej stronie).

W pierwszej dziesiątce, poza wymienionymi branżami: motoryzacyjną, spożywczą i informatyczną, występują liderki m.in. przemysłu zbrojeniowego i chemicznego czy Facebooka. Najmłodsza spośród pięćdziesięciu najbardziej wpływowych kobiet biznesu na świecie ma 40 lat i jest to Marisse Mayer, CEO Yahoo (18. miejsce). 14 miejsce zajmuje Susan Wojcicki – prezes YouTube, której ojciec pochodził z Polski.

Znakiem rozpoznawczym „Fortune”, amerykańskiego magazynu gospodarczego powstałego w 1930 roku są bardzo prestiżowe i wiarygodne rankingi, wśród nich mający największą tradycję Fortune 500 – coroczne zestawienie 500 największych amerykańskich przedsiębiorstw.

Ranking najbardziej wpływowych kobiet biznesu ukazuje się po raz osiemnasty. Ma atrakcyjną formę. Poza przejrzystym zestawieniem nazwisk, stanowisk, miejsc pracy oraz wieku wyróżnionych liderek zawiera interesujące historie ich karier, a także wystąpienia – power speech będące dawką motywacji do działania i inspiracją dla każdej kobiety biznesu.

Ranking jest dostępny na stronie: http://fortune.com/most-powerful-women/