Home Biznes Nie masz pomysłu na letni biznes? Zobacz, co jest dziś w modzie...

Nie masz pomysłu na letni biznes? Zobacz, co jest dziś w modzie – 6 pomysłów na sezonową działaność

Lato to idealny moment na założenie własnego biznesu, także tego krótkoterminowego, dostosowanego do sezonowości produktu lub usługi. Klienci latem są bardziej przystępni, chętniej zapoznają się z ofertami innowacyjnych i kreatywnych przedsiębiorców. A co ciekawego możemy zrobić, bez większego doświadczenia na rynku, licząc, że nasz nowo otwarty biznes wypali? Przedstawiamy Wam kilka inspiracji dotyczących letniego biznesu. 

Przeprowadzki, remonty – trudny ale opłacalny „chleb”

Okres wakacyjny wbrew pozorom to najbardziej wytężony czas dla firm z branży remontowej. Malowanie pokoju dziecka, odnawianie tarasu, montowanie nowej kuchni… to tylko wybrane aktywności wyjątkowo docenianych dziś specjalistów. „Złote rączki” w Polsce mają więc żniwa nie tylko z powodu wyjazdów rodzimych specjalistów za większą płacą do innych krajów, ale także dlatego, że społeczeństwo wydaje więcej na dom. Aby być fachowcem z jednoosobową firmą remontową nie musisz mieć uprawnień, nie musisz także pokładać dużego budżetu na narzędzia (chyba, że wszystkie sprzęty i narzędzia mają być sygnowane logotypem najlepszych marek), ale z pewnością musisz mieć wiedzę i umiejętności – to często karta przetargowa istnienia firmy i to ona może wpłynąć na liczbę kolejnych klientów.

Minigastronomia, czyli sprzedaż lemoniady, kawy lub lodów

Zauważyłeś, że na rynku pojawiło się mnóstwo budek oraz sklepów z naturalnymi lodami, pyszną kawą czy mobilną „fabryką” lemoniady? Nic dziwnego, ponieważ kiedy tylko na niebie pojawia się słońce, ludzie chętnie wychodzą na spacery i udają się do ciekawych miejsc. Korzystają także ze wspomnianych pyszności, doceniając to, że jesteś nieopodal i oferujesz im kawę bądź orzeźwiającą lemoniadę tu i teraz. Oczywiście, w przystępnej cenie. Minigastronomia w tym wydaniu zakłada nieco większe budżety na rozwój interesu – mimo, że nie musisz mieć kilkusetletniej tradycji gastronomicznej czy cukierniczej, musisz mieć wkład finansowy na produkty spożywcze oraz sprzęt (maszyny wytwarzające lody czy ekspres do parzenia kawy). Ceny za sprzęt są różne, najważniejsze jednak w tym biznesie jest miejsce, w którym zlokalizujesz swój punkt gastronomiczny. Nie stawiaj budki z dala od centrum miasta – wybieraj newralgiczne miejsca, np. tam gdzie jest najwięcej potencjalnych klientów. Pamiętaj, że ta forma działalności wiąże się ze spełnieniem wymogów sanepidu. Jeśli chcesz rozpocząć biznes, ale formalności spędzają Ci sen z powiek – pomyśl o ofertach franczyzowych.

Opieka nad czteronogiem – hotele dla psów albo usługa wyprowadzania psów

Wyjątkowo modną formą biznesu jest prowadzenie hotelu dla psów. Wcześniej biznes ten łączył się jedynie z opieką nad czteronogim pupilem lub z wyprowadzaniem go podczas nieobecności właścicieli. Dziś rynek ten rośnie a hotele tego typu powoli pojawiają się w różnych zakątkach Polski. Aby rozpocząć tę formę działalności musisz wiedzieć, że jest to w pewnym sensie praca 24 godziny na dobę: musisz wziąć pod uwagę opiekę całodobową, musisz także zapewnić spacery, zabawę, pokarm i pielęgnację zwierzaka, nierzadko niejednego psa. Ten biznes, mimo że jest dochodowy, wiąże się z wynajmem bądź kupnem działki, czy miejsca hotelowego, wiąże się także z zatrudnieniem osób do pomocy. Od standardu hotelu uzależnione będą także koszty jego otwarcia. Należy pamiętać, że właściciele pupili oddając psiaka w nasze ręce, są bardzo wymagający i jeśli nie spełnimy ich wymagań, mogą do nas nigdy nie wrócić. W Internecie stawki za dobę hotelową dla jednego psa są różne – wahają się od 40 zł, przez 60 zł nawet na 200 zł kończąc.

Wynajem dmuchanych kul czy materaców typu „lazy bag”

Niezależnie czy mówimy o nadmorskich miejscowościach, miejskich parkach czy lokalizacjach blisko jezior, każde z tych miejsc powinno oferować rozrywki, zachęcające do ich odwiedzania. Dmuchane kule, a także materace powietrzne to coś, co cały czas jest w centrum zainteresowania młodych konsumentów, zwłaszcza tych z dziećmi. Sama kula dmuchana to koszt rzędu 1000 zł – jeśli więc zaoferujemy wynajem takiej kuli za 10–20 zł za kilkanaście minut, koszt zakupu kuli zwróci nam się w ciągu tygodnia!

Inną ciekawą propozycją jest wynajem bądź sprzedaż materaców typu lazy bag. Są one  efektowne i zachęcają do relaksu – dlatego jeśli dobrze skroimy ofertę, już po kilku dniach moglibyśmy liczyć na zwrot kosztów zakupu i zysk. Koszt zakupu jednego materaca jest stosunkowo tani (w zależności od wielkości i jakości materiału). Wynajem materaca mógłby wynosić ok 20–30 zł za dzień.

Opiekun ogrodu

Coraz bardziej popularne są usługi z zakresu pielęgnacji ogrodu zwłaszcza w dużych miastach (przycinanie, koszenie trawy, walka ze ślimakami czy owadami). Może warto pomyśleć o tej formie samozatrudnienia, jeśli lubimy pracę na świeżym powietrzu, a przy tym jesteśmy samotnikami z wyboru? Oprócz oferty internetowej, powinniśmy pomyśleć o wizycie luksusowych osiedli i możliwej rozmowie z mieszkańcami. Kontakt i profesjonalizm w tej branży to podstawa.

Biznes na kółkach, czyli popularne food tracki

Food track to coraz bardziej popularna forma działalności gospodarczej, która wiąże się z równie dużymi zyskami. Wiąże się ona także niestety z wysokimi nakładami finansowymi na starcie, a także z dużym ryzykiem niepowodzenia. Zaletą prowadzenia food tracków jest brak czynszu, który musielibyśmy wydać przy wynajmie lokalu – dobra wiadomość jest taka, że jeśli biznes nam nie wypali, auto można w całości odsprzedać z pełnym wyposażeniem. Ważne, aby nasz biznes wyróżniał się czymś wśród konkurencji – wiedząc że w Warszawie jest kilkadziesiąt burgerowozów, które niejednokrotnie spotykają się na tej samej imprezie food-trackowej, konkurencja jest wyjątkowo duża a zysk automatycznie mały. Jeśli zaserwujemy niszowe jedzenie, a przy tym wesprzemy je aktywną promocją – działalność tego typu może odnieść duży sukces.

 

Zachęcamy także do przeczytania tekstu, dotyczącego 2 ważnych kroków, przed rozpoczęciem letniej działalności. W artykule piszemy także o tym, co zrobić z firmą poza sezonem.

Letni biznes? O tym warto wiedzieć