Home Biznes Mobilne aplikacje pomagają pracownikom i pracodawcom

Mobilne aplikacje pomagają pracownikom i pracodawcom

W 2016 roku sprzedano w Polsce 8 mln smartfonów. Rosnące znaczenie technologii mobilnych widoczne jest również na rynku pracy. Już 75% pracowników tymczasowych korzysta ze smartfonów, a 92% z Internetu. Dlatego firmy wprowadzają nowoczesne rozwiązania, które odpowiadają na ten trend. Wśród nich jest agencja Work Service, która stworzyła nową aplikację mobilną. Dzięki niej nie tylko łatwiej będzie można znaleźć dopasowaną do potrzeb ofertę pracy, ale też bez problemów pracownik poradzi sobie ze wszystkimi formalnościami związanymi z zatrudnieniem.

Z badań Work Service wynika, że już 92% pracowników tymczasowych aktywnie korzysta z Internetu, a aż 3/4 badanych posiada smartfony. Spośród nich niemal 85% użytkowników korzysta z aplikacji mobilnych oferowanych przez rynek. Pomagają one nie tylko korzystać z mediów społecznościowych, bezpiecznie dojechać na miejsce najkrótszą drogą, mierzyć dzienną aktywność fizyczną, ale też coraz częściej służą poszukiwaniu pracy.

Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku stworzyliśmy własny system, które jest dopasowany do potrzeb zarówno kandydatów, pracowników, jak i pracodawców. Dzięki naszej aplikacji w prosty sposób można zyskać dostęp do różnorodnych ofert pracy tymczasowej, stałej i zagranicznej, a także na bieżąco zarządzać swoją karierą zawodową. Co więcej system sam je podpowiada – podkreśla Piotr Adamczyk, dyrektor działu IT w Work Service S.A. Postawiliśmy na czytelny, przyjazny i intuicyjny interfejs. Dzięki temu, nawet osoby na co dzień nieużywające smartfonów, powinny sobie bez problemu poradzić z obsługą. Nasza aplikacja działa na terenie całej Polski, ale wkrótce planujemy dostosować ją również do zagranicznych systemów. Żeby skorzystać z aplikacji wystarczy ją ściągnąć ze sklepu GooglePlay. Pobranie jest całkowicie darmowe – dodaje Piotr Adamczyk.

Zarządzaj pracą przez telefon…

To, co wyróżnia aplikację na tle innych to fakt, że została stworzona także dla osób już posiadających zatrudnienie. Jej istotnym celem jest cyfryzacja komunikacji między pracownikiem a firmą, obejmująca także wymianę dokumentów takich, jak np. paski płacowe czy potwierdzenie objęcia ubezpieczeniem RMUA. Osoby, które zainstalują aplikację uzyskają wgląd do informacji o przelewach i wynagrodzeniach, co jest sporym ułatwieniem w radzeniu sobie z formalnościami.

Dziś wiele osób zarządza bankowością przez telefon, teraz może przy użyciu smartfona robić to ze swoją pracą. Dlatego w naszym systemie wprowadziliśmy dostęp do statusu podpisanych umów, historii zatrudnienia pracownika oraz listy aktywnych i podpisanych umów. Aplikacja daje też możliwość czatowania z konsultantem personalnym, który jest wsparciem w kwestiach formalnych. Nasz system chcemy cały czas rozbudowywać, dlatego planujemy wprowadzić elektroniczne podpisywanie umów oraz przekazywanie kolejnych dokumentów pracowniczych, także od pracownika do pracodawcy np. tych związanych z L4 i urlopami – komentuje Piotr Adamczyk.

… i znajdź nowe zatrudnienie

Dla wielu osób szukających pracy ważny jest dziś dostęp do szerokiego wachlarza ofert. System daje właśnie taką możliwość. Dzięki niemu można nie tylko bez problemu zaaplikować na konkretne ogłoszenie, ale też je sortować, filtrować, a nawet lokalizować. System pozwala zaznaczać ulubione oferty oraz jeśli, któraś wyda się atrakcyjna i ciekawa także udostępniać je swoim znajomym. W ten sposób można komuś pomóc znaleźć zatrudnienie.

Rozwiązań, które pozwolą kandydatom skutecznie znaleźć pracę jest więcej. To między innymi możliwość dodawania swojego CV, zmieniania danych, wglądu w historię ogłoszeń, na które dana osoba aplikowała oraz sprawdzenie ich statusu. Niezwykle istotną funkcją jest ustawienie gotowości do podjęcia pracy. W ten sposób kandydat wysyła jasny sygnał na rynek, że jest zainteresowany zatrudnieniem, co zwiększa jego szansę na angaż. Dla osób, które potrzebują bardziej tradycyjnych form kontaktu oraz chcą zasięgnąć opinii rekrutera przygotowano możliwość bezpośredniej rozmowy z nim na czacie. W ten sposób można uzyskać wsparcie podczas poszukiwania pracy albo wypełniania dokumentów niezbędnych w procesie rekrutacji i zatrudnienia.

 

Źródło: Work Service S.A.