Właściciel rewolucyjnej technologii służącej do wsparcia diagnostyki raka piersi, planuje w przyszłym kwartale rozpocząć sprzedaż urządzenia w Polsce. Spółka przeszła pozytywnie pierwsze próby produkcyjne urządzenia i zakończyła prace nad aplikacją mobilną dla kobiet. Obecnie BRASTER jest w trakcie procesu uzyskania certyfikatu zgodności (znak CE), którego I etap zakończył się sukcesem.

 

– Tempo realizacji poszczególnych prac, biorąc pod uwagę stopień skomplikowania zadań wykonywanych przez naszych pracowników, jest imponujące. Jesteśmy na ostatniej prostej do osiągnięcia naszego celu, jakim jest komercjalizacja urządzenia. Gotowy produkt trafi do sprzedaży w Polsce w IV kwartale.  – komentuje Marcin Halicki, Prezes Zarządu BRASTER.

Urządzenie BRASTER będzie pierwszym na świecie urządzeniem wspomagającym profilaktykę raka piersi, skierowanym bezpośrednio do kobiet.

W pierwszym tygodniu sierpnia BRASTER zakończył z sukcesem drugą próbną serię produkcyjną urządzenia BRASTER, w ramach której powstało 100 sztuk produktu. Próba odbyła się w Białymstoku w fabryce Rosti – kluczowego partnera spółki. Wykorzystana została dedykowana linia montażowa symulująca warunki produkcyjne. Powstałe z próbnej serii urządzenia zostały przetestowane przez inżynierów z Działu Rozwoju Produktu pod kątem funkcjonalności i w całości zmontowane. Kolejnym krokiem będzie trzecia, finalna próba produkcyjna, w ramach której powstanie 100 nowych urządzeń. Po przeprowadzeniu trzeciej próby, Spółka płynnie przejdzie do masowej produkcji.

Jednocześnie BRASTER zakończył prace nad aktualną wersją aplikacji mobilnej, która będzie niezbędna do przeprowadzenia badania i jednocześnie poprowadzi kobietę przez cały jego proces. System będzie instalowany na urządzeniach mobilnych – tablecie lub smartfonie. Aktualnie Spółka podjęła się realizacji prac nad umieszczeniem aplikacji w sklepie Googla i Appla.

Obecne działania spółki koncentrują się również na procesie uzyskania certyfikatu zgodności (CE), który zostanie wydany przez jednostkę notyfikowaną TUV Nord Polska, po przeprowadzeniu niezbędnej procedury certyfikującej. Po zakończeniu całej oceny zgodności, Spółka będzie mogła dokonać zgłoszenia wyrobu medycznego w URPL (Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych), a następnie wprowadzić produkt do obrotu na terenie Polski i UE. Równolegle BRASTER prowadzi intensywne rozmowy z największymi w naszym kraju sieciami aptek dotyczące warunków sprzedaży urządzenia w ich placówkach.

Spółka kończy także prace nad uruchomieniem szeroko zakrojonej kampanii marketingowej skierowanej bezpośrednio do kobiet. Kanały, które BRASTER wykorzysta w swej komunikacji to social media, internet, VOD, serwis YouTube, prasa kobieca, billboardy oraz wybrane programy telewizyjne.

Zakończenie powyższych projektów będzie stanowić kluczową wartość w realizacji strategii rozwoju Spółki. W przypadku skutecznej komercjalizacji urządzenia BRASTER na rynku polskim i międzynarodowym, biznes BRASTERA zacznie generować znaczące przychody, które będą miały w przyszłości kluczowy wpływ na wyniki finansowe Spółki.

 

Braster